Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Türk Dili Tarihi (13. Yüzyıldan Sonra) | TDE1222 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Türk Dili ve Edebiyatı Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Fikret Yıldırım |
Dersi Veren(ler) | Fikret Yıldırım |
Asistan(lar)ı | Zeynep Pınar Can |
Dersin Amacı | Türk dilinin tarihsel gelişimi içerisinde 13. yüzyıl sonrası orta Türkçe dönemini kavratmak. |
---|---|
Dersin İçeriği | Orta dönem Türk dilleri |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | . |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, Türk dilinin tarihindeki orta ve sonraki dönemini öğrenir
- Harezm, Kıpçak ve Çağatay türkçelerinin dil özelliklerini ana hatlarıyla öğrenir
- Harezm, Kıpçak ve Çağatay türkçelerinin önemli şahıs ve eserlerini tanır
- Doğu ve Batı Türkçesi kavramlarını kavrar.
- Anadolu’da Türkçenin oluşumunu ve gelişimini tarihi eserler ve şahıslarla kavrar.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 5 | - | - | - | 5 |
PÇ-2 | - | - | - | 5 | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | 5 | 5 | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Orta Türkçenin doğuşu ve Harezm Türkçesinin önemli eserleri | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi |
2 | Harezm Türkçesinin dil özellikleri | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi |
3 | Harezm Türkçesinin önemli eserleri | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi |
4 | Harezm Türkçesinin önemli eserleri | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi |
5 | Kıpçak Türkçesinin başlıca dil özellikleri | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi |
6 | Kıpçak Türkçesinin önemli eserleri | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi |
7 | Kıpçak Türkçesinin önemli eserleri | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Çağatay Türkçesinin dil özellikleri | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi |
10 | Çağatay Türkçesinin önemli eserleri | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi |
11 | Doğu Türkçesi – Batı Türkçesi; Eski Anadolu Türkçesinin oluşumu (toplumsal, siyasal,dinsel etmenler) | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi |
12 | Eski Anadolu Türkçesinin dil özellikleri | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi |
13 | Eski Anadolu Türkçesinin önemli eserleri | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi |
14 | Eski Anadolu Türkçesinin önemli eserleri | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 60 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|