Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
İnşaat Mühendisliğinde Sistem Analizi | INS3452 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İnşaat Mühendisliği Lisans Programı (%30 İngilizce) Seçmeli @ İnşaat Mühendisliği Lisans Programı (%100 İngilizce) |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İnşaat Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | İsmail Şahin |
Dersi Veren(ler) | İsmail Şahin |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | İnşaat mühendisliği sistemlerinin analizine ve tasarımına yönelik bütünsel bir yaklaşım geliştirmek. |
---|---|
Dersin İçeriği | Sistem tanımı ve inşaat mühendisliği sistemleri / Problem çözme/karar verme süreci ve sistem yaklaşımı / Mühendislik yapılarının planlama-tasarım-yapım-işletme süreçlerine sistem yaklaşımı / Matematik model kurma ve model bileşenleri / Klasik optimizasyon ve doğrusal programlama / Doğrusal programlama modelinin grafik çözümü / Duyarlılık Analizi: Grafik yöntem / Doğrusal programlama modelinin analitik çözümü: simplex yöntemi - I / Doğrusal programlama modelinin analitik çözümü: simplex yöntemi - II / Tamsayılı Programlama / Bazı ağ (şebeke) problemleri ve doğrusal programlama modeli / Ağ problemleri – I: Aktarma Problemi, En kısa yol problemi, en büyük akım problemi ve en küçük açıklık problemi / Ağ problemleri – II: CPM için doğrusal programlama modeli ve PERT. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci, sistem analizi ve sistem yaklaşımının temel aracı olan matematik model kurma ve model çözme konularında bilgi ve beceri kazanır.
- Öğrenci, doğrusal programlama modelleri kurar, grafik ve analitik yöntemlerle (simplex yöntemi) model çözümünü yapar.
- Öğrenci, tamsayılı programlama modelleri geliştirir ve çözer.
- Öğrenci, ağ optimizasyon modelleri kurar ve çözümlerini elde eder.
- Öğrenci, proje programlamada CPM ve PERT yöntemlerinin işleyişini ve modellemesini öğrenir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 5 | - | - | - | - |
PÇ-2 | 4 | - | 5 | 5 | 5 |
PÇ-3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-9 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - |
PÇ-14 | - | - | - | - | - |
PÇ-15 | - | - | - | - | - |
PÇ-16 | - | - | - | - | - |
PÇ-17 | - | - | - | - | - |
PÇ-18 | - | - | - | - | - |
PÇ-19 | - | - | - | - | - |
PÇ-20 | - | - | - | - | - |
PÇ-21 | - | - | - | - | - |
PÇ-22 | - | - | - | - | - |
PÇ-23 | - | - | - | - | - |
PÇ-24 | - | - | - | - | - |
PÇ-25 | - | - | - | - | - |
PÇ-26 | - | - | - | - | - |
PÇ-27 | - | - | - | - | - |
PÇ-28 | - | - | - | - | - |
PÇ-29 | - | - | - | - | - |
PÇ-30 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sistem tanımı ve ulaştırma mühendisliği sistemleri; Problem çözme/karar verme süreci ve sistem yaklaşımı. | Ders notu (ilgili bölüm) |
2 | Mühendislik yapılarının planlama-tasarım-yapım-işletme süreçlerine sistem yaklaşımı. | Ders notu (ilgili bölüm) |
3 | Matematik model kurma ve model bileşenleri; Klasik optimizasyon ve doğrusal programlama. | Ders notu (ilgili bölüm) |
4 | Doğrusal programlama modelinin grafik çözümü. | Ders notu (ilgili bölüm) |
5 | Doğrusal programlama modelinin analitik çözümü: simplex yöntemi - I. | Ders notu (ilgili bölüm) |
6 | Doğrusal programlama modelinin analitik çözümü: simplex yöntemi - II. | Ders notu (ilgili bölüm) |
7 | Duyarlılık Analizi: Grafik yöntem. | Ders notu (ilgili bölüm) |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Tamsayılı Programlama. | Ders notu (ilgili bölüm) |
10 | Tamsayılı Programlama. | Ders notu (ilgili bölüm) |
11 | Bazı ağ (şebeke) problemleri ve doğrusal programlama modeli. | Ders notu (ilgili bölüm) |
12 | Ağ problemleri – I: Aktarma problemi, en kısa yol problemi, en büyük akım problemi ve en küçük açıklık problemi. | Ders notu (ilgili bölüm) |
13 | Ağ problemleri – I: Aktarma problemi, en kısa yol problemi, en büyük akım problemi ve en küçük açıklık problemi. (İkinci Yarıyıl içi Değerlendirmesi) | Ders notu (ilgili bölüm) |
14 | Ağ problemleri – II: Kritik yol yöntemi (CPM) için algoritma ve doğrusal programlama modeli. Proje kırma ve proje değerlendirme ve gözden geçirme tekniği (PERT). | Ders notu (ilgili bölüm) |
15 | Ders konularının gözden geçirilmesi. | Ders notu |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 4 | 24 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 36 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 4 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 6 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 7 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|