Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Koruma Politikaları ve Uygulamaları | SBP5307 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Not set |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Şehir ve Bölge Planlama ABD Kentsel Koruma ve Planlama Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ Şehir ve Bölge Planlama ABD Kentsel Mekan Organizasyonu-Tasarım Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Şehir ve Bölge Planlama Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Elif Örnek Ö |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Dünyadaki ve ülkemizdeki koruma kavramlarının aktarılması ve kavramsal olarak gelinen aşamada ülkemiz örneklerinin irdelenmesi ve planlama sistemi içindeki yerinin sorgulanması |
---|---|
Dersin İçeriği | Koruma, yenileme kavramları nın aktarılması, Dünya’da ve Türkiye’deki gelişim süreçlerinin tanımlanması, koruma olgusuna kavramsal yaklaşımların aktarılması, koruma olgusunun planlama sistemi içindeki yerinin tartışılması ve koruma politikaları ve uygulamaları hakkında bilgi aktarılması |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Kent/planlama/koruma kavramlarını öğrenir.
- Koruma kavramının ülkemizdeki örneklerini öğrenir.
- Koruma kavramının planlama içindeki yerini öğrenir.
- Etik değerlere sahip olmayı öğrenir
- Planlamanın yasal, kurumsal,politik bağlamını öğrenir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İçeriğe İlişkin Ayrıntıların Aktarılması. | NA |
2 | Koruma ile ilgili kuramlar | NA |
3 | Koruma anlayışının tarihsel süreç içinde gelişimi | NA |
4 | Ülkemizde Koruma İle İlgili Kavramsal Gelişim | NA |
5 | Ülkemizde Koruma İle İlgili Mevcut Yapılanma | NA |
6 | Koruma Planlama İlişkisi | NA |
7 | Koruma Alanları Ekonomik Yapı İlişkisi. | NA |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Kentsel Korumanın Yasal ve Yönetsel Boyutu. | NA |
10 | Korumada Planlama ve Uygulama Araçları-1 | NA |
11 | Korumada Planlama ve Uygulama Araçları-2 | NA |
12 | Ülkemizin Koruma- Planlama Deneyimleri – 1 | NA |
13 | Ülkemizin Koruma- Planlama Deneyimleri – 2 | NA |
14 | Genel Değerlendirme. | NA |
15 | Genel Değerlendirme. | NA |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 14 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | 0 | 0 | |
Uygulama | 0 | 0 | |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 6 | |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | |
Ödev | 0 | 28 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 2 | |
Projeler | 0 | 2 | |
Sunum / Seminer | 1 | 50 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 40 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 31 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|