Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Türk Halk Şiiri | TDE3252 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Türk Dili ve Edebiyatı Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Meriç Harmancı |
Dersi Veren(ler) | Aynur Koçak, Meriç Harmancı, Fatma Zehra Uğurcan |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Türk halk şiirinin kaynaklarını, yapı ve içerik özelliklerini kavratarak halk şiirinin önemli şairlerini tanıtmak. |
---|---|
Dersin İçeriği | Türk halk şiirinin en önemli şâirleri, Yunus Emre, Pir Sultan Abdal, Karacaoğlan ve Âşık Veysel, tanıtılıp şiirleri incelenecektir. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | . |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Türk halk şiirini anlar.
- Türk halk şiirini yorumlayabilme becerisi kazanır.
- Halk şiirinin kaynakları ve halk şiiri inceleme yöntemlerini öğrenir.
- Türk halk şiirinin önemli şairlerini tanır.
- Tasavvufi şiir geleneğini ve önemli temsilcilerini öğrenir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | 5 | 4 | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | 5 | 5 |
PÇ-5 | - | - | 4 | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türk Halk Şiirinin Kökeni, Gelişimi ve Genel Özellikleri | Verilen makale ve kitapların okunması |
2 | Türk Halk Şiirinde Tür ve Şekil | Verilen makale ve kitapların okunması |
3 | Eski Türk şiiri | Verilen makale ve kitapların okunması |
4 | Dini-Tasavvufi Türk Şiirinin Oluşumu ve Gelişimi | Verilen makale ve kitapların okunması |
5 | Tasavvuf Şiiri Geleneği: Ahmet Yesevi | Verilen makale ve kitapların okunması |
6 | Anadolu'da Dinî-Tasavvufî Türk Şiir Geleneği ve Yunus Emre | Verilen makale ve kitapların okunması |
7 | Pir Sultan Abdal ve Şiir Dünyası | Verilen makale ve kitapların okunması |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Âşıklık geleneği ve Âşık Edebiyatı | Verilen makale ve kitapların okunması |
10 | 16. Yüzyıla Kadar Aşıklık Geleneği ve Aşık Edebiyatı | Verilen makale ve kitapların okunması |
11 | Karacaoğlan ve Şiir Dünyası | Verilen makale ve kitapların okunması |
12 | Erzurumlu Emrah ve Şiirleri | Verilen makale ve kitapların okunması |
13 | Âşık Veysel ve Şiirleri | Verilen makale ve kitapların okunması |
14 | Cönk İncelemesi | Verilen makale ve kitapların okunması |
15 | Genel değerlendirme | Verilen makale ve kitapların okunması |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 5 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 5 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|