Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
20. Yüzyılın Ünlü Mimarları ve Şehircileri | SBP3300 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Şehir ve Bölge Planlama Lisans Programı (%30 İngilizce) |
Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Şehir ve Bölge Planlama Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Ali Kılıç |
Dersi Veren(ler) | Ali Kılıç |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | 20. yy’ın mimarisine ve şehirciliğine katkı koyan, mimaride öncü olan ve mimarlığın bir yönünde farklı olan mimarları-şehircileri tanımak, geçmişteki mimari akımlarla bugünü ve geleceği yakalamak amaçlanmaktadır. |
---|---|
Dersin İçeriği | 20. yüzyılın ünlü mimarlar ve şehircilerinin felsefelerinin, bügünün malzemesi, sistemleri ve teknolojisi ile tanıtılmasını içermektedir. Bu bağlamda Antonio Gaudi, Frank L. Wrıght, Walter Gropıus, Mies Van Der Rohe, Le Corbusıer, Alvar Aalto, Oscar Miemeyer, Eero Saarınen, Kenzo Tange, Paul Rudolph gibi ünlü mimarların mimari felsefe ve akımları, eserleri ve tasarım ilkeleri ile Henry Prost, Hermann Jensen, Piccinato gibi ülkemizde planlama deneyiminde bulunan plancıların bu deneyimlerinin aktarılması. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrencinin geçmişle bağlantı kurarak bugünü ve geleceği planlama becerisi kazanması
- Öğrencinin hayal gücü ve tasarım becerisini kullanarak tasarım becerisinin geliştirilmesi
- Öğrencilerde 20. yüzyıl mimar ve şehircilerinin birikimleriyle ilgili bilgi ve kültürel farkındalık kazandırmak.
- Araştırma, inceleme, sunum becerilerini geliştirmek,
- Sunum becerileri ile birlikte tartışma ortamı yaratarak öğrencinin bu yöndeki becerilerini geliştirmek.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin içeriği ve kapsamı ile birlikte 19. yüzyıl sonu ve 20. yüzyıl başlarında planlama ve mimari alanındaki gelişme ve yaklaşımların aktarılması, bu yaklaşımların öncü mimar ve plancılarının tanıtılması. | Ders notları |
2 | Teknoloji ve yapı malzemelerindeki değişim ve gelişmeler, bunun mimari ve plalama alanındaki yansımaları. | Ders notları ve kitap ve makaleler |
3 | Antonio Gaudi'nin yaşamı, mimari felsefesi ve eserleri. | Ders notları, kitap, makaleler, filmler |
4 | Ülkemizde 19.yüzyıl sonu ve 20. yüzyıl öncesi planlama ve mimarlık alanındaki yaklaşım ve gelişmeler ile bu gelişmelerin öncü mimar ve plancılarının tanıtılması. | Ders notları, kitap, makaleler, filmler |
5 | 1. Ulusal Mimarlık Akımı ve bu akımın önemli temsilcileri: Mimar Kemaleddin, Mimar Vedat Tek. | Ders notları, kitap, makaleler, filmler |
6 | 20. yüzyıl ile birlikte gelişen mimari akımlar; modernizm, planlamaya etkileri ve bu akımın öncüleri: Mies Van der Rohe, F.L. Wright, Le Courbusier, Oscar Niemeyer. | Ders notları, kitap, makaleler, filmler |
7 | 2. Ulusal Mimarlık Akımı ve bu akımın önemli temsilcileri: Seyfi Arkan, Emin Onat, Sedad Hakkı Eldem. | Ders notları, kitap, makaleler, filmler |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Ara Sınav | Ders notları, kitap ve makaleler |
10 | 20. yüzyıla damgasını vuran bir uluslararası, bir de ulusal mimar yada plancının her bir öğrenci tarafından seçilerek yaşamı, felsefesi, eserleri, seçilen uluslararası ve ulusal mimarlar arasındaki benzerlikler, seçim nedenleri ile temsil ettikleri akım ile birlikte araştırılması, sunumu ve tartışılması. | Ders notları, kitap, makaleler, filmler |
11 | Araştırma ve tartışma. | Ders notları, kitap, makaleler, filmler |
12 | Araştırma ve tartışma. | Ders notları, kitap, makaleler, filmler |
13 | Sunum ve tartışma. | Ders notları, kitap, makaleler, filmler |
14 | Sunum ve tartışma. | Ders notları, kitap, makaleler, filmler |
15 | NA | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 6 | 20 |
Sunum/Jüri | 1 | 40 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | ||
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 6 | 2 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 6 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 4 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 6 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|