Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Fransız Yazın Uygarlığı I | MTF1122 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe, Fransızca |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Fransızca Mütercim Tercümanlık Lisans Programı (2018 versiyon) |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Batı Dilleri ve Edebiyatı Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Hande Ersöz Demirdağ |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Öğrencilere çeviribilim alanının temelini oluşturan kültürel / yazınsal / tarihsel altyapı bilgilerini Orta Çağ, Rönesans ve Fransız Yazın ve Uygarlığı çerçevesinde vermek. |
---|---|
Dersin İçeriği | Orta Çağ’da ve Renaissance'ta Fransa’da toplumsal yapı ve bunun Fransız Yazın ve Uygarlığı’na yansıması |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler Fransız Uygarlığının şekillenişi ile ilgili genel bir bilgi edinirler ve meslekleri çerçevesinde bu kültürlenme sürecinin devamını sağlamak konusunda farkındalık kazanırlar.
- Öğrenciler Orta Çağ üzerine yazılmış metinlerin çevirisi aracılığıyla dönemi niteleyen kavramlar konusunda farkındalık kazanırlar.
- Öğrenciler Orta Çağ’a özgü Fransızca metinleri anlama ve yorumlama becerisi edinirler.
- Öğrenciler incelenen edebi örnekler yoluyla sanatsal üretimin toplumsal bakış açısını, toplumsal rolleri ve yapıyı yansıttığının farkındalığını kazanırlar.
- Öğrenciler Orta Çağ Fransız Edebiyatı ve toplumsal yapısı ile çağdaş yüzyılın değerleri arasında gerekli bağlantıları kurabilme ve bunları yazılı dilde ifade etme becerisi kazanırlar.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 5 |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PÇ-9 | 3 | 3 | 5 | 3 | 5 |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Roma kültürü | https://www.google.com/search?q=rome+antique&ei=SLcmZIntA4CWxc8Pvd-AiAM&ved=0ahUKEwiJsZ2R_IX-AhUAS_EDHb0vADEQ4dUDCA8&uact=5&oq=rome+antique&gs_lcp=Cgxnd3Mtd2l6LXNlcnAQAzIFCAAQgAQyBggAEBYQHjIGCAAQFhAeMgYIABAWEB4yBggAEBYQHjIGCAAQFhAeMgYIABAWEB4yBggAEBYQHjIGCAAQFhAeMgYIABAWEB46CggAEEcQ1gQQsAM6CwguEIAEENQCEOoEOg0ILhCABBCxAxCDARAKOg0IABCABBCxAxCDARAKOhMILhCDARCvARDHARCxAxCABBAKOgcIABCABBAKOgsIABCKBRCxAxCDAToKCC4QgAQQsQMQCjoICAAQgAQQsQM6CAguELEDEIAEOg4ILhCABBCxAxCDARDqBDoLCAAQgAQQsQMQgwE6CwguEIAEELEDE |
2 | Antik Roma, Orta Çağ Fransız Yazın ve Uygarlığı’na dair bir giriş | https://www.google.com/search?q=rome+antique&ei=SLcmZIntA4CWxc8Pvd-AiAM&ved=0ahUKEwiJsZ2R_IX-AhUAS_EDHb0vADEQ4dUDCA8&uact=5&oq=rome+antique&gs_lcp=Cgxnd3Mtd2l6LXNlcnAQAzIFCAAQgAQyBggAEBYQHjIGCAAQFhAeMgYIABAWEB4yBggAEBYQHjIGCAAQFhAeMgYIABAWEB4yBggAEBYQHjIGCAAQFhAeMgYIABAWEB46CggAEEcQ1gQQsAM6CwguEIAEENQCEOoEOg0ILhCABBCxAxCDARAKOg0IABCABBCxAxCDARAKOhMILhCDARCvARDHARCxAxCABBAKOgcIABCABBAKOgsIABCKBRCxAxCDAToKCC4QgAQQsQMQCjoICAAQgAQQsQM6CAguELEDEIAEOg4ILhCABBCxAxCDARDqBDoLCAAQgAQQsQMQgwE6CwguEIAEELEDE |
3 | Orta Çağ’ın en önemli özellikleri | Kaynak kitap |
4 | Feodalite ve Kilise’nin rolü | Kaynak kitap |
5 | Yazın türleri: “Chanson de geste” ve “Le roman courtois”, La tapisserie de Bayeux, La Chanson de Roland | Kaynak kitap |
6 | Le Bestiaire | Kaynak kitap |
7 | Ortaçağ buluşları, sanat | Kaynak kitap |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Hümanizma Hareketi ve Rönesans Genel Anlatım | Kaynak kitap |
10 | Bayram tatili | Kaynak kitap |
11 | Hümanizma Hareketi ve Rönesans ile Reform Hareketleri (Rabelais) | Kaynak kitap |
12 | Hümanizma Hareketi ve Rönesans ile Reform Hareketleri (Erasmus) | Kaynak kitap |
13 | Hümanizma Hareketi ve Rönesans i | |
14 | Final | Kaynak kitap |
15 | ||
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 13 | 0 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 60 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 0 | 0 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 | |
Projeler | 5 | 5 | |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 6 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 6 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|