Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Fransızca Yazılı Anlatımı Geliştirme II | MTF1142 | 2 | 5 | 0 | 4 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Fransızca |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Fransızca Mütercim Tercümanlık Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Batı Dilleri ve Edebiyatı Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Hande Ersöz Demirdağ |
Dersi Veren(ler) | Hande Ersöz Demirdağ |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Öğrencilerin Fransızca yazılı ve sözlü anlatımlarını yöntemsel olarak geliştirip ilerletmek. |
---|---|
Dersin İçeriği | Fransızca yazılı anlatım yöntemlerini kullanarak metin oluşturma. • Siyaset: Dünya ve Türkiye’ye ilişkin siyasi haberler kaleme alınacaktır. • Yaşam: Genel olarak Türkiye’de ya da üniversitemizde tespit ettiğimiz, yaşama ilişkin her türlü haber işlenecektir. • Sanat: Türkiye’de, İstanbul’da ya da üniversitemizde gerçekleştirilen her türlü sanatsal etkinliğe ilişkin haber, eleştiri, röportaj v.s. kaleme alınacaktır. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci Fransızca metinleri kavramak, yorumlamak ve değerlendirmek yetisini kazanır.(PRG- 3, 4)
- Değerlendirilen metinlere bağlı olarak öğrencinin düşünme yetisi gelişir. (PRG- 3, 4)
- Öğrenci ilgi alanına göre internet dahil gerekli tüm kaynaklara ulaşmayı öğrenir. (PRG- 5)
- Öğrenci, yaptığı araştırma sonucu yeni bir Fransızca metin oluşturur. (PRG- 5)
- Öğrenci, grup içinde çalışma alışkanlığı kazanır. (PRG- 4)
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | 5 | 5 | - | - | - |
PÇ-4 | 4 | 5 | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | 5 | 4 | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, yazılı anlatım önemi | Kaynak metinler |
2 | Dil düzeyleri, etimoloji, leksikal alan, sözcük oluşumu | Kaynak metinler |
3 | Anlatı şeması | https://www.alloprof.qc.ca/fr/eleves/bv/francais/le-schema-narratif-f1050 |
4 | Anlatı şeması uygulama | https://www.alloprof.qc.ca/fr/eleves/bv/francais/le-schema-narratif-f1050 |
5 | Varsayımsal yapılar ve yaratıcılık | https://www.google.com/search?q=expression+de+l%27hypoth%C3%A8se&oq=expression+de+l%27hypo&aqs=chrome.1.69i57j0i19i512j0i19i22i30l8.7568j0j9&sourceid=chrome&ie=UTF-8 |
6 | Varsayımsal yapılar ve yaratıcılık | https://www.google.com/search?q=expression+de+l%27hypoth%C3%A8se&oq=expression+de+l%27hypo&aqs=chrome.1.69i57j0i19i512j0i19i22i30l8.7568j0j9&sourceid=chrome&ie=UTF-8 |
7 | Argümantasyon | https://www.google.com/search?q=expression+%C3%A9crite+l%27argumentation&sca_esv=bb2713ba757904f7&ei=Q2DUZYLFOODAxc8P38S6yA4&udm=&oq=expression+de+l%27argu&gs_lp=Egxnd3Mtd2l6LXNlcnAiFGV4cHJlc3Npb24gZGUgbCdhcmd1KgIIAjIGEAAYFhgeMgYQABgWGB4yBhAAGBYYHjIIEAAYFhgeGA8yBhAAGBYYHjIGEAAYFhgeSJoyUJMEWPYVcAF4AZABAJgBeaABuwWqAQMwLja4AQHIAQD4AQHCAgoQABhHGNYEGLADwgIHEAAYgAQYE8ICCBAAGBYYHhgTwgIGEAAYHhgNiAYBkAYI&sclient=gws-wiz-serp |
8 | Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı | |
9 | Argümantasyon | https://www.google.com/search?q=expression+%C3%A9crite+l%27argumentation&sca_esv=bb2713ba757904f7&ei=Q2DUZYLFOODAxc8P38S6yA4&udm=&oq=expression+de+l%27argu&gs_lp=Egxnd3Mtd2l6LXNlcnAiFGV4cHJlc3Npb24gZGUgbCdhcmd1KgIIAjIGEAAYFhgeMgYQABgWGB4yBhAAGBYYHjIIEAAYFhgeGA8yBhAAGBYYHjIGEAAYFhgeSJoyUJMEWPYVcAF4AZABAJgBeaABuwWqAQMwLja4AQHIAQD4AQHCAgoQABhHGNYEGLADwgIHEAAYgAQYE8ICCBAAGBYYHhgTwgIGEAAYHhgNiAYBkAYI&sclient=gws-wiz-serp |
10 | Metin türleri | https://www.google.com/search?q=type+de+texte&sca_esv=bb2713ba757904f7&ei=eWDUZb-IGJKRxc8P59m58Ag&udm=&oq=type+de+&gs_lp=Egxnd3Mtd2l6LXNlcnAiCHR5cGUgZGUgKgIIADIFEAAYgAQyBRAAGIAEMgYQABgWGB4yBhAAGBYYHjIGEAAYFhgeMgYQABgWGB4yBhAAGBYYHjIGEAAYFhgeMgYQABgWGB4yBhAAGBYYHkjWIVAAWOEOcAB4AZABAJgBcKABtwaqAQMyLja4AQHIAQD4AQHCAgoQABiABBiKBRhDwgILEAAYgAQYsQMYgwHCAhEQLhiABBixAxiDARjHARjRA8ICDhAAGIAEGIoFGLEDGIMBwgIIEAAYgAQYsQPCAgcQABiABBgK&sclient=gws-wiz-serp |
11 | Metin türleri ve ifade | https://www.google.com/search?q=type+de+texte&sca_esv=bb2713ba757904f7&ei=eWDUZb-IGJKRxc8P59m58Ag&udm=&oq=type+de+&gs_lp=Egxnd3Mtd2l6LXNlcnAiCHR5cGUgZGUgKgIIADIFEAAYgAQyBRAAGIAEMgYQABgWGB4yBhAAGBYYHjIGEAAYFhgeMgYQABgWGB4yBhAAGBYYHjIGEAAYFhgeMgYQABgWGB4yBhAAGBYYHkjWIVAAWOEOcAB4AZABAJgBcKABtwaqAQMyLja4AQHIAQD4AQHCAgoQABiABBiKBRhDwgILEAAYgAQYsQMYgwHCAhEQLhiABBixAxiDARjHARjRA8ICDhAAGIAEGIoFGLEDGIMBwgIIEAAYgAQYsQPCAgcQABiABBgK&sclient=gws-wiz-serp |
12 | Ara sınav 2 | Kaynak metinler |
13 | Oluşturulmuş metinlerde düzeltme ve tasarım | https://www.google.com/search?q=type+de+texte&sca_esv=bb2713ba757904f7&ei=eWDUZb-IGJKRxc8P59m58Ag&udm=&oq=type+de+&gs_lp=Egxnd3Mtd2l6LXNlcnAiCHR5cGUgZGUgKgIIADIFEAAYgAQyBRAAGIAEMgYQABgWGB4yBhAAGBYYHjIGEAAYFhgeMgYQABgWGB4yBhAAGBYYHjIGEAAYFhgeMgYQABgWGB4yBhAAGBYYHkjWIVAAWOEOcAB4AZABAJgBcKABtwaqAQMyLja4AQHIAQD4AQHCAgoQABiABBiKBRhDwgILEAAYgAQYsQMYgwHCAhEQLhiABBixAxiDARjHARjRA8ICDhAAGIAEGIoFGLEDGIMBwgIIEAAYgAQYsQPCAgcQABiABBgK&sclient=gws-wiz-serp |
14 | Konu tekrarı | Kaynak metinler |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 13 | |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 60 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 14 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 5 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 2 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|