Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Matematik Öğrenimi ve Öğretimi | IMO3061 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Hasan Ünal |
Dersi Veren(ler) | Hasan Ünal, Zehra Taşpınar, Elif Bahadır |
Asistan(lar)ı | Muhammet Şahal, Yasin UTKU ALEV, Şevval Gökcen |
Dersin Amacı | Bu dersin en önemli amacı, ortaokul öğretmenlerinin etkili öğretme becerilerini geliştirmektir. Bu amaçla, ortaokulda öğrenme ve öğretme incelenirken matematik dersi içeriği ve ortaokul felsefesi ile bir uyum sağlanacaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Ortaokulda problem çözme, Sayı hissi denilern öğrencilerin tahmin ve hesap yapabilme becerilerini geliştiren etkinlikler hazırlayıp sunabilme |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Bu ders, aşağıdaki MEB Ölçme ve Değerlendirme Mesleki Beceri yeterlikleri ile doğrudan ilişkilidir. - Öğrenme ve öğretme sürecini zamanı etkin kullanarak, bireysel farklılıkları dikkate alarak, konuyu günlük yaşamla ilişkilendirerek etkili bir şekilde yürütür. Üst düzey düşünme becerilerin geliştirmeye yönelik etkinlikler tasarlar. Öğrencilerin öğrenme sürecine aktif katılımlarını sağlar. Öğretme ve öğrenme sürecinde uygun strateji, yöntem, ve teknikleri kullanır. Ölçme ve değerlendirmede sonuç ve süreç odaklı yöntemler kullanır. TYYÇ’deki Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel alanı Kuramsal ve Olgusal Bilgi altında yer alan , Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal gelişti Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Bu dersin öğretiminde anlatım, problem çözme-kurma, soru-cevap yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara ve yılsonu sınavları ile birlikte dönem içindeki ödevler, ders içi etkinliklere katılım dikkate alınmaktadır. |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Problemin özelliklerini sıralar.
- Problem çözmede başarıyı etkileyen duyuşsal faktörleri açıklar.
- Verilen problemleri, problem çözme sürecine uygun olarak çözer.
- İlköğretim 6., 7. ve 8. sınıf seviyelerine göre matematik problemleri oluşturur.
- Ders planlarını yapılandırmacı öğretime göre tasarlar.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ortaokulda problem çözme | Ders Kitabı (Bölüm 2) |
2 | Ortaokulda sayı hissi/tahmin becerileri | Ders Kitabı (Bölüm 2) |
3 | Tam sayılarda ve rasyonel sayılarda çarpma | Ders Kitabı (Bölüm 3) |
4 | Ortaokulda örüntü/fonksiyonlar ve cebir | Ders Kitabı (Bölüm 4) |
5 | Ortaokulda geometri | Ders Kitabı (Bölüm 5) |
6 | Ortaokulda İstatistik ve Olasılık | Ders Kitabı (Bölüm 5) |
7 | Ortaokulda ölçüler | Ders Kitabı (Bölüm 5) |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Matematiksel değerlendirme | Ders Kitabı (Bölüm 6) |
10 | Hesaplama teknolojisinin rolü | Ders Kitabı (Bölüm 6) |
11 | İşbirlikli öğrenme | Ders Kitabı (Bölüm 7) |
12 | Matematik ve çok kültürlülük | Ders Kitabı (Bölüm 8) |
13 | Matematik ve çok kültürlülük | Ders Kitabı (Bölüm 9) |
14 | Matematik eşitlik ve cinsiyet | Ders Kitabı (Bölüm 10) |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 14 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|