Dersin Amacı | Dersin amacı matematikte görsel okuryazarlığın gelişmesi, yani ,görsel ifadeleri okuma ve yorumlama kapasitesiyle beraber görsel öğeler ile düşünme ve öğrenme becerilerinin geliiştirmesini hedeflemiş olup, günlük hayatta karşılaşılan problemleri görsel veya uzamsal, bununla beraber görsel veya uzamsal bilgileri de matematiksel olarak okuyabilme, yorumlayabilme, değerlendirme ve kullanabilme yetkinliklerini geliştirmek. |
Dersin İçeriği | Matematiğin farklı konularındaki görselleştirme. Görsel matematik okuryazarlık. Görsel ispatlar. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - Nelson, R. B. (1993). Proofs without words. MAA.
- Proofs without Words II: More Exercises in Visual Thinking. The Mathematical Associationof America, Washington D.C. (2000), x 142 pp.
- Math Made Visual: Creating Images for Understanding Mathematics (with ClaudiAlsina). The Mathematical Association of America, Washington D.C. (2006),xvi 174 pp.
- Charming Proofs: A Journey Into Elegant Mathematics (with Claudi Alsina). TheMathematical Association of America, Washington D.C. (2010), xxiv 295 pp.
- When Less is More: Visualizing Basic Inequalities (with Claudi Alsina). The Mathematical Association of America, Washington D.C. (2009), xix 183 pp.
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Bu ders, aşağıdaki MEB Ölçme ve Değerlendirme Mesleki Beceri yeterlikleri ile doğrudan ilişkilidir. - Öğrenme ve öğretme sürecini zamanı etkin kullanarak, bireysel farklılıkları dikkate alarak, konuyu günlük yaşamla ilişkilendirerek etkili bir şekilde yürütür. Üst düzey düşünme becerilerin geliştirmeye yönelik etkinlikler tasarlar. Öğrencilerin öğrenme sürecine aktif katılımlarını sağlar. Öğretme ve öğrenme sürecinde uygun strateji, yöntem, ve teknikleri kullanır. Ölçme ve değerlendirmede sonuç ve süreç odaklı yöntemler kullanır. TYYÇ’deki Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel alanı Kuramsal ve Olgusal Bilgi altında yer alan , Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal gelişti Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Bu dersin öğretiminde anlatım, problem çözme-kurma, soru-cevap yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara ve yılsonu sınavları ile birlikte dönem içindeki ödevler, ders içi etkinliklere katılım dikkate alınmaktadır. |