Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Kent Planlamada Modeller | SBP4340 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Şehir ve Bölge Planlama Lisans Programı (%30 İngilizce) |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Şehir ve Bölge Planlama Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Berna Dikcinar Sel |
Dersi Veren(ler) | Yüksel Dinçer, Berna Dikcinar Sel |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Hızla gelişen teknolojinin kent planlamasına en önemli yansımalarından birini oluşturan model kurma ve kullanma özellikle gittikçe karmaşıklaşan kentsel sistemlerin yapısal özelliklerinin simülasyonunda kullanılan modellerin tanımlanması ve uygulama pratiklerinin aktarılması. Karar sürecinin tanımlanması. |
---|---|
Dersin İçeriği | Model kavramı, ve model tanımları, modellerin kullanım alanları, türleri ve tanımları. Kent planlamada modellerin yeri ve önemi. Kent planlamada model kurulması, uygulamaları. Kent planlamada farklı model türlerinin kullanım alanları. Modellemede bilgisayar desteği, Karar destek sistemleri, kent planlamada lineer programlama, lineer programlama problemleri, çözüm teknikleri. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci kent Planlama alanında kullanılan modeller hakkında bilgi sahibi olur.
- Öğrenci modellerin oluşturulması ve kullanıldığı kent planlama problemlerini kavramsal ve uygulamaları ile tanır.
- Öğrenci kent planlaması sorunlarının tanımlanması ve çözümlenmesinde modellerin sağlayacağı olanaklar üzerine bilgi sahibi olur.
- Öğrenci karar verme süreçlerinin desteklendiği güncel teknikler hakkında bilgi sahibi olur.
- Öğrenci planlama alanındaki güncel, teknolojik yapı ile ilgili bilgi sahibi olur.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Modellerin doğası, model tanımları. | NA |
2 | Modellerin sınıflandırılması. | NA |
3 | Modellerin kurulması, soyutlama. | NA |
4 | Kent planlama modelleri. | NA |
5 | Planlama süreci, çözümün üretilmesi ve analizi. | NA |
6 | Değerlendirme ve seçim. | NA |
7 | Uygulama ve izleme. | NA |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Kent planlamada model kullanım ilkeleri. | NA |
10 | Karar kuramı ve karar verme süreci. | NA |
11 | Karar destek sistemleri | NA |
12 | Çok kriterli karar verme | NA |
13 | Analitik hiyerarşi süreci | NA |
14 | Hücresel Otomat | NA |
15 | Genel değerlendirme. | NA |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 8 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 8 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|