Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Kentsel Sit Alanlarında Planlama | SBP4390 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Şehir ve Bölge Planlama Lisans Programı (%30 İngilizce) Seçmeli @ Kültür Varlıklarını Koruma ve Onarım Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Şehir ve Bölge Planlama Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Elif Örnek Ö |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Ülkemizdeki planlama sistemi içinde kentsel korumanın yerini sorgulamak ve koruma-planlama ilişkisini kurgulayabilmesini sağlamaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Kentsel koruma kavramının gelişimi, kurumsal ve yasal yapılanması hakkında bilgi, planlama ilişkisi, kentsel koruma alanlarında yaşanan sorunlar, çözüm önerileri |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Tarihi çevre koruma, kentsel koruma kavramını öğrenir.
- Koruma kavramının yasal ve kurumsal gelişimini öğrenir.
- Kentsel sit kavramını, yasal ve yönetsel boyutlarını öğrenir.
- Koruma alanlarındaki güncel tartışmaları öğrenir.
- Kent bütünü ile kentsel sit alanının ilişkisini kurmayı öğrenir.
- Kentsel sit alanlarına müdahale yöntemlerini öğrenir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | |
PÇ-1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-7 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 |
PÇ-8 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
PÇ-9 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-10 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş - İçeriğe İlişkin Ayrıntıların Aktarılması | NA |
2 | Kentsel Koruma Kavramı İle İlgili Tanımlar | NA |
3 | Koruma Anlayışının Tarihsel Süreç İçinde Gelişimi | NA |
4 | Kentsel Korumaya İlişkin Yasal Yapı ve Kurumsal Örgütlenme | NA |
5 | Kentsel Sit Kavramı-Kentsel Sit Alanlarında Koruma | NA |
6 | Kentsel Sit Alanlarında Planlama- Koruma İlişkisi | NA |
7 | Ülkemizde Taşınmaz Kültür ve Tabiat Varlıklarının Korunmasında Karşılaşılan Sorunlar | NA |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Kentsel Sit Alanlarında Koruma Uygulamaları | NA |
10 | Kentsel Sit Alanlarına Müdahale Yöntemleri | NA |
11 | Öğrenci Sunumları | NA |
12 | Öğrenci Sunumları | NA |
13 | 2.Ara Sınav/ Ödev Teslimi / Aktörler | NA |
14 | Kentsel Sit Alanlarının Planlamasında Yeni Yaklaşımlar | NA |
15 | Kentsel Sit Alanlarının Planlamasında Yeni Yaklaşımlar-1 | NA |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 60 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 6 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 8 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 6 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|