Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Türkiye’de Ekonomik Mekân ve Planlama | SBP3900 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Şehir ve Bölge Planlama Lisans Programı (%30 İngilizce) |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Şehir ve Bölge Planlama Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | İclal Dinçer |
Dersi Veren(ler) | İclal Dinçer |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Ülkesel ölçekteki ekonomik karar ve politikaların etkisi ile oluşan bölgeler arası gelişmişlik farklarının yarattığı problemlerin kavratılması ve planlamanın bölgesel ve kentsel gelişmedeki rolünün tanımlanması. |
---|---|
Dersin İçeriği | Türkiye’de uygulanan ekonomik planlar, politikalar ve bunların ortaya çıkardığı bölgeler arası gelişmişlik farkları; Bu farklılıkların yarattığı ekonomik coğrafya ve planlamanın dönüştürücü rolü |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci Türkiye’nin sosyo ekonomik gelişimini etkileyen ekonomik politikalarını öğrenir.
- Öğrenci bu politikaların yarattığı ekonomik coğrafyayı öğrenir.
- Öğrenci bu politikaları planlama ile ilişkilendirme becerisi edinir.
- Öğrenci Türkiye’de uygulanan ekonomik planları öğrenir.
- Öğrenci ekonomik politikaların yarattığı bölgeler arası gelişmişlik farkları ve planlamanın dönüştürücü rolünü öğrenir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin amaç ve içeriğinin tanıtımı | NA |
2 | Türkiye’nin Sosyo Ekonomik Değişiminde Etkin Olan Ekonomik Politikalar ve Planlar - 1. Dönem: 1923-1929 Yeniden Yapılanma Dönemi | İlgili makaleler |
3 | 1. Dönem: 1923-1929 Yeniden Yapılanma Dönemi | İlgili makaleler |
4 | 2. Dönem: 1930-1945 Korumacı Devletçi Sanayileşme Dönemi | İlgili makaleler |
5 | 2. Dönem: 1930-1945 Korumacı Devletçi Sanayileşme Dönemi | İlgili makaleler |
6 | 3. Dönem: 1946-1960 Sanayileşme Altyapısının Oluşumu | İlgili makaleler |
7 | 3. Dönem: 1946-1960 Sanayileşme Altyapısının Oluşumu | İlgili makaleler |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Ara Sınav 1 | NA |
10 | 4. Dönem: 1963-1979 Planlı Kalkınma İçinde Yeniden Oluşum ve Tıkanma | İlgili makaleler |
11 | 5. Dönem: 1983-2000 Dışa Açık Büyüme Politikaları ve Yeniden Yapılandırma | İlgili makaleler |
12 | 5. Dönem: 1983-2000 Dışa Açık Büyüme Politikaları ve Yeniden Yapılandırma | Seminer Hazırlık |
13 | Seminer | Seminer Hazırlık |
14 | Seminer | Seminer Hazırlık |
15 | Konu Tekrarı ve Uygulamaları | NA |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | 1 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 10 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|