Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Demokrasi Kültürünün İlke ve Kurumları | ITB2090 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersi Sunan Akademik Birim | İnsan ve Toplum Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Mahmut ERBAY |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilere Demokrasi'nin kavramsal bir çerçevesi ile birlikte Demokrasi'nin temel ilke ve kurumlarını disiplinlerarası bir bakışla tanıtmak ve konuyu Türkiye örneği ile ilişkilendirerek, öğrencilere aktif birer vatandaş olarak demokratik süreç ve tartışmalarla ilgili bir perspektif kazandırmaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Ders demokrasi konusunu teorik ve pratik çerçevede ele almaktadır. Öncelikle demokrasinin siyasal kuram içindeki ilintisine bakarak,felsefi ve ahlaki temelleri üzerinde durur. Demokrasinin sadece bir prosedürler bütünü mü yoksa belirli kurum ve normları icbar eden esaslı temelleri olan bir kuram mı oldugunu ve konunun siyaset haricinde, din, ekonomi ve hukuk gibi alanlarla ilişkini tartışır. Bunların yanında, pratik anlamda, bir vatandaşlık hakkı olarak siyasal katılım açısından gerekli olan siyasi kurum ve presedürlerin neler olduguna bakarak, özelde de Türk siyasi tarihi açısından demokrasiye geçis süreci ile ilgili konuları ele alır. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrencilerin demokrasinin felsefi temellerini daha iyi anlamasını
- işleyen bir demokrasinin, sınırlılıkları yanında, kavramsal çerçevesini, kurumlarını, ve prosedürlerini anlatabilmesini
- günlük yaşam ve siyaset pratiklerini demokratik idealler ışığında kritik edebilmesini
- aktif vatandaşlar olarak kendi düşünce ve tercihleriyle sosyal ve siyasal yaşama katılma becerilerini geliştirmesini
- ve küreselleşme çağında demokrasinin geleceği hakkında analizler yapabilmesini sağlamayı hedeflemektedir
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-12 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-13 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-14 | - | - | - | - | - |
PÇ-15 | - | - | - | - | - |
PÇ-16 | - | - | - | - | - |
PÇ-17 | - | - | - | - | - |
PÇ-18 | - | - | - | - | - |
PÇ-19 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş ve Tanıtım: Demokrasi Tanımları | Ders kitabının ilgili bölümü |
2 | Demokrasi Teorisi ve Siyasal Meşruiyet | Ders kitabının ilgili bölümü |
3 | Demokrasinin Felesefi ve Ahlaki Temelleri | Ders kitabının ilgili bölümü |
4 | Demokrasi ve İdeolojiler: Demokrasi Türleri: Liberal ve Sosyal Demokrasi Modelleri | Ders kitabının ilgili bölümü |
5 | Demokrasi, Din ve Sekülerlik | Ders kitabının ilgili bölümü |
6 | Demokrasi ve Hukuk: Anayasal Demokrasi, Hukukun Üstünlüğü ve Güçler Ayrılığı | Ders kitabının ilgili bölümü |
7 | Demokrasi ve Siyasal Kurumlar: Parlemento, Siyasal Partiler ve Seçim Sistemleri | Ders kitabının ilgili bölümü |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Demokrasi ve Çoğulculuk: Çoğunluğun İktidarı, Azınlıkların Hakları | Ders kitabının ilgili bölümü |
10 | Demokrasi ve Sivil Toplum | Ders kitabının ilgili bölümü |
11 | Demokratikleşme ve Demokratik Konsolidasyon | Ders kitabının ilgili bölümü |
12 | Demokrasi kuramları üzerine tartışma | Ders kitabının ilgili bölümü |
13 | Türk Demokrasisi I: Başlangıcından Çok-partili Sisteme Kadar | Ders kitabının ilgili bölümü |
14 | Türk Demokrasisi II: Çok-partili Dönem: Demokratikleşme Çabaları ve Müdahaleler: Askeri Müdaheleler ve Siyasi Parti Kapatma Örnekleri | Ders kitabının ilgili bölümü |
15 | Küresel Çağda Yeni Demokrasi Perspektifleri | Ders kitabının ilgili bölümü |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 6 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 6 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|