Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Ekoloji | SBP2051 | 2 | 2 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Şehir ve Bölge Planlama Lisans Programı (%30 İngilizce) |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Şehir ve Bölge Planlama Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Tülay Erbesler |
Dersi Veren(ler) | Tülay Erbesler |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Çevre şartlarının iyileştirilmesi |
---|---|
Dersin İçeriği | Ekosistemlerinin belirlenmesi ve planlama sürecini kapsamaktadır |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler peyzaj ve ekosistemler hakkında temel bilgiler kazanır.
- Öğrenciler bu bilgileri planlama sürecinde değerlendirme becerisi kazanırlar.
- Öğrenciler Çevre ve Peyzaj kavramları ile ilgili temel bilgileri kazanırlar.
- Öğrenciler Türkiye'nin biyocoğrafik bölgeleri hakkında temel bilgiler kazanır.
- Ekolojik çevre sorunlarının farkındalılığı sağlanır.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 5 | 4 | 3 | 2 | 2 |
PÇ-2 | 5 | 4 | 3 | 2 | 2 |
PÇ-3 | 5 | 4 | 3 | 2 | 2 |
PÇ-4 | 5 | 4 | 3 | 2 | 2 |
PÇ-5 | 5 | 4 | 3 | 2 | 2 |
PÇ-6 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 |
PÇ-7 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 |
PÇ-8 | 3 | 3 | 2 | 5 | 5 |
PÇ-9 | 2 | 2 | 2 | 5 | 5 |
PÇ-10 | 2 | 2 | 2 | 5 | 5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Genel Tanıtımı | |
2 | Çevre ve Peyzaj Kavramı, Çevre Faktörleri-Ekolojik Faktörler | |
3 | Atmosfer Tabakaları ve Ekolojik Olaylar | |
4 | Asit Yağışları , Sera Etkisi | |
5 | Ekosistem Kavramı ve Özellikleri | |
6 | Ekolojik Döngüler | |
7 | Çevresel problemler | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Çevresel problemler | NA |
10 | Çevresel problemler | |
11 | Tür Çeşitliliği, Biyolojik Çeşitlilik | |
12 | Türkiye’nin Doğal Yapısı ve Kaynakları Ekolojik Önemi | |
13 | Kırsal Kesimde Ekolojik Sorunlar, Çözüm Yolları | |
14 | Kentsel Kesimde Ekolojik Sorunlar, Çözüm Yolları | |
15 | Konu Tekrarı ve Uygulamaları | NA |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Sunum/Jüri | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer/Workshop | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 60 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | 0 | 0 | |
Uygulama | 0 | 0 | |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 1 | |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | |
Ödev | 1 | 2 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 | |
Projeler | 0 | 0 | |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 14 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 14 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|