Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Rekreasyon Planlaması | SBP4430 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Şehir ve Bölge Planlama Lisans Programı (%30 İngilizce) |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Şehir ve Bölge Planlama Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Tülay Erbesler |
Dersi Veren(ler) | Tülay Erbesler |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Rekreasyonun ve aktivitelerinin tanımlanması, evrensel ölçüleri ve planlama kriterlerinin betimlenmesi |
---|---|
Dersin İçeriği | Planlamada rekreasyonel planlamanın yerini tanımlama |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Planlamada rekreasyonel planlamanın önemini ortaya
- Rekreasyonun ve aktivitelerinin tanımlanması
- Evrensel ölçüleri ve planlama kriterlerinin betimlenmesi
- Planlamada rekreasyonel planlamanın yerini tanımlama
- Planlamaya rekreasyonel planlama sürecini entegre edebilme
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 5 | 3 | 2 | 2 | 2 |
PÇ-2 | 5 | 3 | 2 | 2 | 2 |
PÇ-3 | 5 | 3 | 3 | 2 | 2 |
PÇ-4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 2 |
PÇ-5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 2 |
PÇ-6 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-7 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-8 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-9 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-10 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel tanım ve kavramlar | |
2 | Çalışma alanının tanımlanması | |
3 | Rekreasyon aktiviteleri | |
4 | Rekreasyonun sınıflandırılması | |
5 | Yasa ve mevzuatta yeri | |
6 | Boş zaman ve rekreasyon ilişkisi | |
7 | Rekreasyon alanlarının ölçüleri, planlama kriterleri | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Rekreasyon alanlarının ölçüleri, planlama kriterleri | NA |
10 | Rekreasyon planlamanın yeri ve önemi | |
11 | Rekreasyon planlama süreci, aşamaları | |
12 | Rekreasyon planlama süreci, aşamaları | |
13 | Ulusal ve uluslararası rekreasyon alanı örnekleri | |
14 | Ulusal ve uluslararası rekreasyon alanı örnekleri | |
15 | Ülkemizden örnek rekreasyon alanları | NA |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 13 | 30 |
Ödev | 0 | 0 |
Sunum/Jüri | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer/Workshop | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | 0 | 0 | |
Uygulama | 0 | 0 | |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 4 | |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | |
Ödev | 13 | 1 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 | |
Projeler | 0 | 0 | |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|