Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Performans Ortamları için Ses Tasarımı | DTP3562 | 3 | 5 | 2 | 2 | 0 |
Önkoşullar | DTP3521 - Mastering |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Ses Sanatları Tasarımı Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Müzik ve Sahne Sanatları Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Arda Eden |
Dersi Veren(ler) | Arda Eden |
Asistan(lar)ı | Halil İmik |
Dersin Amacı | İşitsel canlı bir performansın geniş bir dinleyici topluluğuna güçlendirilerek duyurulması amacıyla kullanılan araçlar ve uygulanan teknikleri öğretmektir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Sahne düzeni, mikrofonlar, kablolama, ton kontrolü, amlifikatör ve hoparlörler, monitörleme |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, FOH ve monitörler olmak üzere canlı bir ses sistemi kurabilirler ve rider oluşturabilirler.
- Canlı bir ses sisteminin parçalarını ve beraber nasıl işlediklerini anlayabilir ve sahne düzeni ile sinyal giriş listesi okuyarak oluşturabilirler.
- Mikrofonlar da dahil olmak üzere ses sisteminin sahne tarafını kurabilirler.
- Kablo,konektör, kablolama standartlarını anlayabilir ve lehim yapabilirler.
- Canlı konser miksleme yapabilirler.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 |
PÇ-2 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 |
PÇ-3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 |
PÇ-4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 |
PÇ-5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PÇ-6 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
PÇ-7 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 |
PÇ-8 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 |
PÇ-9 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PÇ-10 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Alanın keşfi, sahne ve hoparlörlerin yerlerinin tespiti | NA |
2 | Akustik hatırlatmalar, yankılanma süresi, sesin yayılımı , kırılması ve dağılması | NA |
3 | Mikrofonlar ve mikrofon yerleşimi | NA |
4 | Monitör yerleşimi ve kablolama, sahne düzen ve güvenliği | NA |
5 | Vurmalılar için ses kontrol, tonlama, gate ve kompresör ayarları | NA |
6 | Akustik ve elektronik çalgılar için ses kontrol, tonlama, gate ve kompresör ayarları | NA |
7 | İnsan sesi için ses kontrol, tonlama, gate ve kompresör ayarları | NA |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Monitör dağılımı, aux sendler, gate ve limitörler, auxilary eq’lar, in ear monitörler | NA |
10 | Monitör dağılımı, aux sendler, gate ve limitörler, auxilary eq’lar, in ear monitörler | NA |
11 | Master insertler, feedback kontrol, kompresör, limitör | NA |
12 | Amplifikatör ve hoparlör kombinasyonları, büyük açıkhava line array sistemleri | NA |
13 | Crossover ve sub mix dengesi | NA |
14 | Efektler ve insertler | NA |
15 | Proje sunumlarının değerlendirilmesi | NA |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 13 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 5 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 5 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|