Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi | IMO2051 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Hasan Ünal |
Dersi Veren(ler) | Hasan Ünal |
Asistan(lar)ı | Şevval Gökcen, Yasin UTKU ALEV, Muhammet Şahal |
Dersin Amacı | Dinamik matematik yazılımı ortamlarındaki çalışma mantığını özümsetmek, Geometers Sketchpad yazılımını kullanarak günlük yaşam problemlerini matematiksel olarak modelletmek ve dinamik geometri ortamında hazırlanmış ilköğretim düzeyindeki etkinlikleri öğretimsel açıdan inceletmek |
---|---|
Dersin İçeriği | Matematik eğitiminin yapısı: Matematik eğitimindeki bilişim teknolojilerinin yeri ve önemi, matematik eğitiminde dünyada kullanılan güncel programların incelenmesi; Bu programların : Özelliklerinin keşfedilmesi, programla geometrik yapıların oluşturulması, Sınıf ortamına uygun geometri uygulamalarının sunulması, sunulan aktiviteler üzerinde tartışmalar ve bu programların etkililiği. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, dinamik matematik yazılımı ortamlarındaki çalışma mantığını özümserler
- Geometers Sketchpad yazılımını kullanarak günlük yaşam problemlerini matematiksel olarak modellerler
- İlköğretim düzeyinde hazırlanmış dinamik geometri ortamındaki aktiviteler öğretim açısından inceleyip yorumlarlar
- Matematik dersini bilgisayar destekli öğretim için planlama becerisi kazanır.
- Matematik öğretiminde bilgisayar ve bilişim teknolojilerini uygulama becerisi kazanır.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Matematik eğitimindeki bilgisayar teknolojileri | Ders Kitabı (Bölüm 1) |
2 | Matematik eğitimindeki bilgisayar teknolojileri | Ders Kitabı (Bölüm 1) |
3 | İlgili makalelerin incelenmesi | N/A |
4 | İlgili makalelerin incelenmesi | N/A |
5 | Güncel bilgisayar programlarının tanıtılması | Ders Kitabı (Bölüm 4) |
6 | Güncel bilgisayar programlarının tanıtılması | Ders Kitabı (Bölüm 4) |
7 | Güncel bilgisayar programlarının tanıtılması | Ders Kitabı (Bölüm 4) |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Bilgisayar programlarının matematik eğitimde kullanımı | Ders Kitabı (Bölüm 5) |
10 | Bilgisayar programlarının matematik eğitimde kullanımı | Ders Kitabı (Bölüm 5) |
11 | Uygulama | N/A |
12 | Uygulama | N/A |
13 | Uygulama | N/A |
14 | ARA SINAV | N/A |
15 | Uygulama | N/A |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 10 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 10 | 2 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|