Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Güvenlik Konusunda Güncel Tartışmalar | SBU5108 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ABD Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Tezli Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Mehmet Akif Okur |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Güvenlik konusundaki güncel tartışmları Uluslararası İlişkiler ve Güvenlik Çalışmalaraı kullanarak incelemek |
---|---|
Dersin İçeriği | Caydırıcılığın geleceği ve doğası, güçler dengesi, saldırı-savunma dengesi gibi güvenlik konusundaki güncel tartışmalar ve bunların bölgesel ve küresel güvenlik politikalarina etkisi. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Soğuk Savaş ve sonrası dönemde uygulanagelen caydırıcığı bilir.
- Müttefiklik ilişkisi çerçevesinde Türkiye'nin güvenlik sorunlarını analiz eder.
- Güvenlik bilgisisini kullanarak stratejik alternatif geliştirir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | |
PÇ-1 | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Soğuk Savaş Dönemi Caydırıcılık | Gaddis, 1-2. Bölüm |
2 | Soğuk Savaş Sonrası Dönem: Karmaşık Caydırıcılık | Paul, 1-2. Bölüm |
3 | 21.yy'da Caydırıcılık ve önündeki zoruklar | Paul, 3-4-5. Bölüm |
4 | Irrasyonel aktörler KİS elde etmek istiyorlar: Caydırıcılık mümkün mü? | Paul, 3-4-5. Bölüm |
5 | Asimetrik savaş dönemi ve caydırıcılık | Paul, 3-4-5. Bölüm |
6 | Teröristler caydırılabilir mi? | Paul, 3-4-5. Bölüm |
7 | Yaygınlaştırılmış Caydırıcılığın Üç Bölgede Uygulamaları: Avrupa | Paul, 7. Bölüm |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Yaygınlaştırılmış Caydırıcılığın Üç Bölgede Uygulamaları: Orta Doğu | Ellie Liberman, Reconceptualizing Deterrence: Nudging Towards Rationality in the Middle East Rivalries, Routledge, 2012. |
10 | Yaygınlaştırılmış Caydırıcılığın Üç Bölgede Uygulamaları: Orta Doğu | Ellie Liberman, Reconceptualizing Deterrence: Nudging Towards Rationality in the Middle East Rivalries, Routledge, 2012. |
11 | Genişetilmiş Caydırıcılık | Paul, 6-8-9. Bölüm |
12 | Genişletilmiş Caydırıcılık | Paul, 6-8-9.Bölüm |
13 | Büyük Güçler Arası caydırıcılık | Paul, 11-12. Bölüm |
14 | Büyük Güçler Arası Caydırıcılık | Paul, 11-12. Bölüm |
15 | Askeri Teknolojik Devrim ve Caydırıcılık | Paul, 13. Bölüm |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 16 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 2 | 30 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 8 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 2 | 15 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 4 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|