Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi | TRO4902 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Türkçe Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Türkçe ve Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Neslihan Karakuş |
Dersi Veren(ler) | Neslihan Karakuş |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Türkçenin yabancı dil öğretiminde kuramsal çerçeve; yabancı dil öğretimi yaklaşımları (İşlevsel dil öğretimi yaklaşımı, eylem görev odaklı dil öğretimi yaklaşımı, geleneksel yaklaşımlar). Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı metninin değerlendirilmesi, Türkçenin ana dili olarak öğretilmesiyle yabancı dil olarak öğretilmesi arasındaki farklar; yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde eğitim ortamları, yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde ölçme ve değerlendirme; yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde etkinlik geliştirme; Türkçenin yabancı dil olarak öğretilmesinde kullanılan çeşitli ders kitaplarının incelenmesi, Türkçenin yabancı dil olarak öğretilmesinde kültürlerarasılık. |
---|---|
Dersin İçeriği | Türkçenin özellikle yabancı dil olarak öğretilmesi dil öğretiminin kültür boyutuyla ilişkilendirilir. Diğer dillerin öğretim yöntemiyle karşılaştırmalar yapılır. Yabancılara Türkçe öğretiminin teorisi ve bu konudaki tartışmalar üzerinde durulur. Yabancılara Türkçe öğretimin Türkiyenin tanıtımına etkisi üzerinde durulur. Bu alanda yazılmış kitapların eleştirisi yapılır. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Yabancılara Türkçe öğretiminin, ana dil öğretiminden farklı yöntem, teknik ve materyallerle en iyi şekilde nasıl öğretileceğini belirlemek ve bunu yapılacak etkinliklerle uygulamalı olarak sunmak./
- Yabancılara Türkçe Öğretiminde kullanılabilecek materyaller tasarlama
- Yabancılara Türkçe Öğretiminde kullanılabilecek metinler oluşturma.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | |
PÇ-1 | 2 | 2 | 3 |
PÇ-2 | 2 | 1 | 1 |
PÇ-3 | 3 | 2 | 3 |
PÇ-4 | 2 | 3 | 1 |
PÇ-5 | 2 | 3 | 3 |
PÇ-6 | 1 | 3 | 1 |
PÇ-7 | 3 | 1 | 1 |
PÇ-8 | 2 | 3 | - |
PÇ-9 | 1 | 1 | 3 |
PÇ-10 | 1 | 2 | 2 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin amaç, içerik, kapsam ve kaynaklarının tanıtılması | ders notları, kaynak kitaplar. |
2 | Dil nedir? (Ana dil ve İkinci dil kavramları | ders notları, kaynak kitaplar. |
3 | Yabancı Dil Öğretimi Nasıl Olmalıdır? | ders notları, kaynak kitaplar. |
4 | Yabancılara Türkçe Öğretiminin tarihi gelişi ve bugünkü durumu | ders notları, kaynak kitaplar. |
5 | Basamaklı Tur Sistemi nedir?Önemi nedir? Niçin gereklidir? | ders notları, kaynak kitaplar. |
6 | Yabancılara Türkçe Öğretiminde seviye tespit sınavının hazırlanışı ve uygulamasının zorunluluğu. Yabancılara Türkçe Öğretiminde ideal sınıf düzeni ve öğrenci sayısı | ders notları, kaynak kitaplar. |
7 | Ara sınavı haftası | ders notları, kaynak kitaplar. |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Yabancı dil öğretiminde temel ve genel ilkeler | ders notları, kaynak kitaplar. |
10 | Yabancılara Türkçe Öğretiminde temel ve genel ilkeler nelerdir? | ders notları, kaynak kitaplar. |
11 | Dil öğretim yöntemleri ve bu yöntemlerin Yabancılara Türkçe Öğretiminde Kullanılması | ders notları, kaynak kitaplar. |
12 | Yabancılara Türkçe Öğretiminde dört temel becerilerin (dinleme-okuma-konuşma ve yazma) geliştirilmesine yönelik yapılacak etkinlikler. | ders notları, kaynak kitaplar. |
13 | Yabancılara Türkçe Öğretiminde dört temel becerilerin (dinleme-okuma-konuşma ve yazma) geliştirilmesine yönelik yapılacak etkinlikler. | ders notları, kaynak kitaplar. |
14 | Yabancılara Türkçe Öğretiminde dört temel becerilerin (dinleme-okuma-konuşma ve yazma) geliştirilmesine yönelik yapılacak etkinlikler. | ders notları, kaynak kitaplar. |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | 1 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 20 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 30 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|