Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Bitirme Çalışması | SBU4000 | 6 | 9 | 0 | 12 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Lisans Programı (%30 İngilizce) |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Cengiz Çağla |
Dersi Veren(ler) | Mehmet Akif Okur, Mehmet Hacısalihoğlu, Esra Danacıoğlu Tamur, Elçin Macar, Fuat Aksu, Çiğdem Nas, Fulya Memişoğlu, Laçin İdil Öztığ, Türkan Ayda Gürkan Ersan, Ahmet Conker, Aslı Daldal, Cengiz Çağla, Elif Bali, Ece Öztan, Yetkin Başkavak |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Öğrencilerin seçtikleri konular hakkında araştırma yapma, ilgili kaynakları analiz etme ve akademik nitelikli metin yazma kabiliyetlerini geliştirmek. |
---|---|
Dersin İçeriği | 1. Bu derste öğrenciye nasıl bilimsel nitelikli tez hazırlayabileceği öğretilecektir. 2. Öğrenci, akademik çalışma için gerekli veri ve kaynakları toplamayı öğrenecektir. 3. Öğrenci, seçtiği tez konusu hakkında yaygın bilimsel bilgi sahibi olacaktır. 4. Tez yazımı, öğrencinin analiz yeteneğini geliştirecektir. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrencilere sosyal bilimlerde araştırma etiğinin öğretilmesi
- Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarında bilimsel araştırmalar yapabilme becerisini kazandırmak;
- Öğrencilere analitik düşünme ve düşündüklerini yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme becerisini kazandırmak
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | |
PÇ-1 | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tez Konusunun Belirlenmesi | Sayım (2017) |
2 | İlgili kaynak ve verilerin toplanması | Sayım (2017) |
3 | İlgili kaynak ve verilerin toplanması | Sayım (2017) |
4 | Tezin ilk taslağının oluşturulması | Sayım (2017) |
5 | Tez Taslağı Üzerinde Değerlendirmeler Yapılması | Sayım (2017) |
6 | Tez Taslağı Üzerinde Değerlendirmeler Yapılması | Sayım (2017) |
7 | Tez Taslağı Üzerinde Değerlendirmeler Yapılması | Sayım (2017) |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Tez Taslağı Üzerinde Değerlendirmeler Yapılması | Sayım (2017) |
10 | Tez Taslağı Üzerinde Değerlendirmeler Yapılması | Sayım (2017) |
11 | Tez Taslağı Üzerinde Değerlendirmeler Yapılması | Sayım (2017) |
12 | Tez Taslağının Kontrolü ve Düzeltme Önerilerinin Paylaşılması | Sayım (2017) |
13 | Düzeltilmiş Tez Taslağı Üzerinde Tartışmalar | Sayım (2017) |
14 | Tezin Son Kontrollerinin Yapılması | Sayım (2017) |
15 | ||
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 1 | 60 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | ||
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 14 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 18 | 12 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 60 | |
Sunum / Seminer | 1 | 25 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|