Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Ortaokulda Matematik ÖğretimiIMO205235300
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin Türü
Ders KategorisiGenel Kültür Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik Birimİlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı
Dersin KoordinatörüHasan Ünal
Dersi Veren(ler)Hasan Ünal
Asistan(lar)ıMuhammet Şahal, Yasin UTKU ALEV, Şevval Gökcen
Dersin AmacıBu derste, öğrencilerin etkili problem çözme stratejilerini geliştirmeye olanak sağlayacak ortaokul matematiğini öğrenme ve öğretme yeterlikleri üzerinde durulacaktır. Bu ders öğrencilere 5-8 müfredatını ve ortaokul öğrencilerinin öğrenme yeterliklerini tanıtacaktır. Ortaokul öğrencilerine uygun pedagojik stratejiler düşünülecektir. Problem merkezli öğrenme için uygun öğrenme teorileri sunulacaktır. Dahası, ortaokul matematiğinin kavramsal doğası incelenecek, öğrenme ve öğretme üzerine temel olabilecek ortaokul matematiğini nasıl öğretebileceklerine yönelik kişisel teoriler geliştirilecektir.
Dersin İçeriğiI. Ortaokul Matematik Öğretim Programı A. Ortaokul Matematik Öğretim Programı B. Müfredat Odak Noktaları C. Yeni Nesil Müfredat Standartları D. Bilgi / Bilişsel Karmaşıklık II. Ortaokul Matematik Öğrenme Süreçleri A. Problem Çözme B. İletişim C. Bağlantılar D. Çoklu Temsilcilikler E. Muhakeme ve Prova III. Matematiksel Bilgi Doğa A. Kavramsal bilgi B. Usul bilgi C. Tümevarım ve tümdengelim D. Matematik Yeterlilik E. Matematiksel Akıcılık IV. Ortaokul Öğretim Planlama Dersleri A. Bir ders planı parçaları B. Öğretime Hazırlama C. Kaynakları kullanarak ders geliştirme D. Talimat ile değerlendirme V. Farklı öğrenciler için matematik öğretimi A. Özel ihtiyaçları olan öğrenciler C. Farklı etnik ve kültürel kökenden gelen öğrenciler VI. Materyaler kullanarak ortaokullara matematik öğretimi A. Cebir Karoları B. Desen Blokları C. Çubuklar D Kesir Barlar E. Tangram F. Geometri tahtası VII. Teknoloji A. Akıllı Tahta Teknolojileri B. Hesap Makineleri (örneğin grafik, CAS ve bilimsel olarak) C. E-Tablolar D. Dinamik geometri ve cebir yazılım
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Van De. Walle. Elementary and Middle School Mathematics. (7th ed.).
  • Thornton, Carol, Gutman, Deborah. Hands-On Teaching Strategies for Using Math Manipulative – Grade 6-9 Kit
  • Teaching Mathematics in Elementary and Middle School Mathematics: Developing Mathematical Thinking. (2007). Martinez, J, and Martinez, N. Pearson: Upper River Saddle, NJ
  • Sutherland, R. (2008). Teaching for learning mathematics. McGraw
  • Sharp, J.M. and Hoiberg, K.B. (2005). Learning and teaching K-8 mathematics. Pearson.
  • Martinez, G.R. and Martinez, N.C. (2007). Activities for developing mathematical thinking: Exploring inventing, and discovering mathematics. Pearson.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenci, orta sınıflarda öğrencilerin özelliklerini tanır
  2. Öğrenci, ortaokul öğrencilerin özelliklerine göre matematik dersleri geliştirme becerisi kazanır.
  3. Öğrenci, ortaokul öğrencileri için uygun matematiksel konular, beceri ve kavramları tanımlama becerisi kazanır.
  4. Öğrenci, ortaokul matematik müfredatı ile ilgili kritik konular için anlam inşa eder.
  5. Ortaokul düzeyinde matematik öğrenme ile ilgili yaklaşımları açıklama becerisi kazanır.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5
PÇ-1-----
PÇ-2-----
PÇ-3-----
PÇ-4-----
PÇ-5-----
PÇ-6-----
PÇ-7-----
PÇ-8-----
PÇ-9-----
PÇ-10-----

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Yapılandırmacı ve gerçekçi matematik eğitimi İlgili makale ve kitaplar
2Matematik eğitiminde çoklu zekâ İlgili makale ve kitaplar
3Matematik eğitiminde çoklu temsiller İlgili makale ve kitaplar
4Didaktiksel dönüşüm teorisi İlgili makale ve kitaplar
5Öge gösterim teorisi İlgili makale ve kitaplar
6Öge gösterim teorisi İlgili makale ve kitaplar
7Matematik eğitiminde değerlendirme çeşitleri (formatif ve summatif, vb.) İlgili makale ve kitaplar
8Ara Sınav 1
9Araştırmanın seçimi İlgili makale ve kitaplar
10Araştırmanın teorik çatısının oluşturulması İlgili makale ve kitaplar
11Literatür araştırması İlgili makale ve kitaplar
12Araştırmanın planlanması ve uygulaması İlgili makale ve kitaplar
13Araştırmanın değerlendirilmesi ve raporlaştırılması İlgili makale ve kitaplar
14Sözlü sunum yapılması N/A
15Sözlü sunum yapılması N/A
16Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev1020
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar240
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati133
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Derse Özgü Staj
Ödev104
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)220
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)125
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok