Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Sosyal Bilgilerde Kavram Eğitimi ve Öğretimi | SBO1590 | 2 | 5 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Mustafa Şeker |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı | Genç Osman İlhan |
Dersin Amacı | Bilgilerin edinilme sürecinde atılması gereken ilk adım, bilimsel olarak doğru ve geçerli kabul edilen kavramların yapılandırılması olacaktır. Bu dersin amacı öğrencilerin bilimsel kavramların niçin ve nasıl öğretebileceğini göstermektir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Olgu kavram ve genelleme; kavramların özellikleri, kavram geliştirme süreçleri, kavram öğretimi, kavram geliştirme süreçleri, Kavram öğrenme stratejileri, Kavramsal değişim süreci, Kavram haritaları, Kavram ağları, Anlam Çözümleme Tabloları, Kavram Karikatürleri ve Kavram bulmacaları, Kavram yanılgıları, Kavramlarla ilgili etkinlikler. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Olgu, kavram, genelleme zinciri kurar.
- Kavramın özelliklerini bilir.
- Kavram geliştirme süreçlerini bilir.
- Kavram öğretim stratejileri geliştirmeyi öğrenir.
- Kavram ağları, kavram haritaları ve kavram bulmacaları geliştirebilir.
- Kavram yanılgıları ve giderme yolarını bilir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-14 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-15 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-16 | - | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğrencilerle tanışma, dersin amaç ve önemine ilişkin tartışma. | İlgili Kaynak |
2 | Olgu, Kavram, Genelleme | İlgili Kaynak |
3 | Kavramların özellikleri | İlgili Kaynak |
4 | Kavram Geliştirme Süreçleri | İlgili Kaynak |
5 | Kavram öğretimi | İlgili Kaynak |
6 | Kavram öğrenme stratejileri | İlgili Kaynak |
7 | Kavramsal değişim süreci | İlgili Kaynak |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Kavram ağları, Anlam Çözümleme Tabloları | İlgili Kaynak |
10 | Kavram Karikatürleri ve Kavram bulmacaları | İlgili Kaynak |
11 | Kavram yanılgıları | İlgili Kaynak |
12 | Kavramlarla ilgili etkinlikler | İlgili Kaynak |
13 | Araştırma sunumu ve rapor teslimi | İlgili Kaynak |
14 | Genel Değerlendirme | İlgili Kaynak |
15 | Dönemin Değerlendirilmesi | İlgili Kaynak |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|