Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Genel Fonetik | TDE6117 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli @ Türk Dili ve Edebiyatı ABD Türk Dili ve Edebiyatı Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Sevim Yılmaz Önder |
Dersi Veren(ler) | Sevim Yılmaz Önder |
Asistan(lar)ı | Gamzegül Çıtak |
Dersin Amacı | Genelde dünya dillerindeki, özelde ise Türkiye Türkçesindeki sesleri öğretmek. |
---|---|
Dersin İçeriği | Genelde dünya dillerindeki, özelde ise Türkiye Türkçesindeki sesler ele alınacaktır. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | "." |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Genel anlamda ses hakkında bilgi kazanacaktır.
- Art ve ön ünlü seslerin çıkış yerine ve çıkış biçimine göre ünsüzlerin tanıyıp, öğrenecektir.
- Öğrenciler fonetik bilimi üzerine yapılan çalışmalar hakkında bilgi sahibi olacaktır.
- Dudak, gırtlak, patlamalı ve sürtüşmeli ünsüzler hakkında bilgi sahibi olacaktır.
- Türkçedeki fonem olan sesler hakkında fikir sahibi olacaktır.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fonem, fonoloji, alafon, morfem, morfoloji terimlerinin ne olduğu üzerinde durulacak. | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
2 | Fonem, fonoloji, alafon, morfem, morfoloji terimlerine dvam edilecek | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
3 | Fonetik alfabe öğretilecek. | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
4 | Dudak biçimine göre ünlüler. | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
5 | Art ve ön ünlüler. | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
6 | Çıkış yerine göre ünsüzler. | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
7 | Çıkış biçimine göre ünsüzler. | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Dudak ünsüzleri. | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
10 | Gırtlak ünsüzleri. | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
11 | Patlamalı ünsüzler. | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
12 | Sürtüşmeli ünsüzler. | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
13 | Türkçede fonem olan sesler. | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
14 | Türkçede fonem olan sesler. | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
15 | Türkçede fonem olan sesler. | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 9 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 20 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 30 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|