Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Kanun 2MTP114235220
ÖnkoşullarMTP1141 - Kanun 1
YarıyılBahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ Müzik Toplulukları Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimMüzik ve Sahne Sanatları Bölümü
Dersin KoordinatörüAslıhan Eruzun Özel
Dersi Veren(ler)
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıTemel müzik disiplini ile diğer sanat dallarına hakim, estetik düşüncesinin özleştirmiş, akademik formasyona sahip nitelikli kanun icracıları ve eğitimcileri yetiştirmek.
Dersin İçeriğiBu derste kanun çalgısının nasıl çalınacağına ilişkin temel bilgiler verilip çalma uygulaması yaptırılacaktır.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • “AYANGİL YÖNTEMİ İLE KANUN ÖĞRENİMİ” basıma hazır ders betiği
  • Alana ilişkin özel repertuvarın, özel ve genel arşivlerde yer alan bilumum “corpus” verimi
  • Hanon Etüdleri
  • Haçatur Avetisyan, “Kanun Metodu Birinci Cilt, I-III. Sınıflara”, Erivan, Hayastan Yayınevi, 1969
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenci, Sağ ve sol eli ayrı konumlanmış olarak, teknik etüdler çalabilecektir.
  2. Segah, Uşşak, Rast, Sabâ cinslerini seslendirebilecektir.
  3. Kürdi ve hicaz yapılarını seslendirebilecektir.
  4. Kanun tekniğini geliştirme üzerine çalışmalar yapabilir
  5. Geçmişten bugüne kanun icracılarının üslup ve tavır özelliklerini analiz edebilir.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Sağ – sol elin birbirine nazaran durumlarını kavratmaya yönelik ilk etüdler. ( Sağ el durağan – sol el yürüyor ; sol el durağan – sağ el yürüyor ; her iki elin aynı yönde ve ters yöndeki hareketleri ; oktavlı çalışlar ) NA
2Sağ – sol elin birbirine nazaran durumlarını kavratmaya yönelik ilk etüdler. ( Sağ el durağan – sol el yürüyor ; sol el durağan – sağ el yürüyor ; her iki elin aynı yönde ve ters yöndeki hareketleri ; oktavlı çalışlar ) NA
3Sağ – sol elin birbirine nazaran durumlarını kavratmaya yönelik ilk etüdler. ( Sağ el durağan – sol el yürüyor ; sol el durağan – sağ el yürüyor ; her iki elin aynı yönde ve ters yöndeki hareketleri ; oktavlı çalışlar ) NA
4Sağ – sol elin birbirine nazaran durumlarını kavratmaya yönelik ilk etüdler. ( Sağ el durağan – sol el yürüyor ; sol el durağan – sağ el yürüyor ; her iki elin aynı yönde ve ters yöndeki hareketleri ; oktavlı çalışlar ) NA
5Sağ – sol elin birbirine nazaran durumlarını kavratmaya yönelik ilk etüdler. ( Sağ el durağan – sol el yürüyor ; sol el durağan – sağ el yürüyor ; her iki elin aynı yönde ve ters yöndeki hareketleri ; oktavlı çalışlar ) NA
6Ara sınav / “Değiştirme işaretleri yolu ile ilk microtonal çalışmaların başlatılması , “comma” bemol ve diyezli seslerin (perdelerin) ayrı ses bölgelerinde elde edilmesi / Segâh , Uşşak , Rast , Sabâ cinslerinin kavranması. NA
7“Değiştirme işaretleri yolu ile ilk microtonal çalışmaların başlatılması , “comma” bemol ve diyezli seslerin (perdelerin) ayrı ses bölgelerinde elde edilmesi / Segâh , Uşşak , Rast , Sabâ cinslerinin kavranması. NA
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9“Değiştirme işaretleri yolu ile ilk microtonal çalışmaların başlatılması , “comma” bemol ve diyezli seslerin (perdelerin) ayrı ses bölgelerinde elde edilmesi / Segâh , Uşşak , Rast , Sabâ cinslerinin kavranması. NA
10“Değiştirme işaretleri yolu ile ilk microtonal çalışmaların başlatılması , “comma” bemol ve diyezli seslerin (perdelerin) ayrı ses bölgelerinde elde edilmesi / Segâh , Uşşak , Rast , Sabâ cinslerinin kavranması. NA
11Ara sınav / “Değiştirme işaretleri yolu ile ilk microtonal çalışmaların başlatılması , “comma” bemol ve diyezli seslerin (perdelerin) ayrı ses bölgelerinde elde edilmesi / Segâh , Uşşak , Rast , Sabâ cinslerinin kavranması. NA
12Bir diyez ve bir bemolle elde edilen makam cinslerinin ( Kürdî – Hicaz) kavranması. Makamsal etüdler ve örnek eserlerle uygulama yapılması. NA
13Bir diyez ve bir bemolle elde edilen makam cinslerinin ( Kürdî – Hicaz) kavranması. Makamsal etüdler ve örnek eserlerle uygulama yapılması. NA
14Bir diyez ve bir bemolle elde edilen makam cinslerinin ( Kürdî – Hicaz) kavranması. Makamsal etüdler ve örnek eserlerle uygulama yapılması. NA
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım1330
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar330
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati132
Laboratuar
Uygulama132
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması134
Derse Özgü Staj
Ödev24
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)36
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)16
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok