Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Kanun 4MTP214235220
ÖnkoşullarMTP2141 - Kanun 3
YarıyılBahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ Müzik Toplulukları Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimMüzik ve Sahne Sanatları Bölümü
Dersin KoordinatörüAslıhan Eruzun Özel
Dersi Veren(ler)
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıTemel müzik disiplini ile diğer sanat dallarına hakim, estetik düşüncesinin özleştirmiş, akademik formasyona sahip nitelikli kanun icracıları ve eğitimcileri yetiştirmek.
Dersin İçeriğiBu derste kanun çalgısının nasıl çalınacağına ilişkin temel bilgiler verilip çalma uygulaması yaptırılacaktır.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • “AYANGİL YÖNTEMİ İLE KANUN ÖĞRENİMİ” basıma hazır ders betiği
  • Alana ilişkin özel repertuvarın, özel ve genel arşivlerde yer alan bilumum “corpus” verimi
  • 20. Yüzyıl makam müziği bestecilerinden Şerif Muhiddin Targan, Saadettin Arel, Refik Fersan ve Tanbûri Cemil Bey’in Eserlerinden Örnekler vd.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Temel 5 makamda (rast, uşşak, hüseyni, buselik ve hicaz) peşrev formunda eser çalabilecektir.
  2. Temel 5 makamda (rast, uşşak, hüseyni, buselik ve hicaz) saz semaisi formunda eser çalabilecektir.
  3. Kromatik mandal etüdleri çalabilecektir.
  4. Kanun tekniğini geliştirme üzerine çalışmalar yapabilir
  5. Geçmişten bugüne kanun icracılarının üslup ve tavır özelliklerini analiz edebilir.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Temel beş makamda (Rast , Uşşak , Hüseynî , Puselik , Hicaz) makamlarında düyek , devr-i kebir , hafîf ve muhammes usullerindeki peşrevlerin çalınması esasları NA
2Temel beş makamda (Rast , Uşşak , Hüseynî , Puselik , Hicaz) makamlarında düyek , devr-i kebir , hafîf ve muhammes usullerindeki peşrevlerin çalınması esasları NA
3Temel beş makamda (Rast , Uşşak , Hüseynî , Puselik , Hicaz) makamlarında düyek , devr-i kebir , hafîf ve muhammes usullerindeki peşrevlerin çalınması esasları NA
4Temel beş makamda (Rast , Uşşak , Hüseynî , Puselik , Hicaz) makamlarında düyek , devr-i kebir , hafîf ve muhammes usullerindeki peşrevlerin çalınması esasları NA
5Tampere sistemdeki majör ve minör tüm bemollü tonlarda mandal etüdleri NA
6Ara sınav / Temel beş makamda “semâî”lerin çalınması esasları. NA
7Temel beş makamda “semâî”lerin çalınması esasları. NA
8Ara Sınav 1
9Temel beş makamda “semâî”lerin çalınması esasları. NA
10Tampere sistemdeki majör ve minör tüm bemollü tonlarda mandal etüdleri NA
11Ara sınav / Temel beş makamda “semâî”lerin çalınması esasları. NA
12Temel beş makamda “semâî”lerin çalınması esasları. NA
13Transposing exercises on “Bolahenk – Mansur – Kızneyi” ahenks.NA
14Transposing exercises on “Bolahenk – Mansur – Kızneyi” ahenks.NA
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım1230
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar330
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati132
Laboratuar
Uygulama132
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması134
Derse Özgü Staj
Ödev24
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)36
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)16
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok