Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Tarih-Felsefe İlişkisinin Temel Metinleri | FEL5107 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İnsan ve Toplum Bilimleri ABD Felsefe Tezli Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İnsan ve Toplum Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | A. Teyfur Erdoğdu |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Felsefe disiplininde yetişmek ve çalışma yapmak isteyen öğrencilere tarihin ne olduğu ve onlara nasıl bir kullanım alanı sunduğunu ve ondan felsefe disiplini için faydalanma yollarını gösteren metinleri okutmak. |
---|---|
Dersin İçeriği | Felsefe-tarih-bilim üçgeninde tarih-felsefe ilişkisi hakkındaki geçmişten günümüze nazariyeler ve yaklaşımların yer aldığı metinler. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrencilerin tarih disiplininden ve tarihyazıcılığındaki gelişmelerden haberdar olmasını sağlanacaktır.
- Öğrencilerin uzmanlaşacakları felsefe disiplininde tarihsel yöntemin sağlayacağı katkıyı kazandırılacaktır.
- Öğrencilerin kendi disiplinlerine tarihsellik boyutunu ekleyerek bakış açısı elde etmelerine yardım edilecektir.
- Öğrenciler metod tartışmalarındaki terminolojiye vakıf olur.
- Öğrenciler kendi çalışmalarını mevcut akademi literatür içinde doğru konumlandırabilmeyi öğrenir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Sokrat, Eflatun ve Aristo, Poetics./ Introduction: Socrates, Platon and Aristoteles, Poetics. | Ders kitabından ilgili bölüm |
2 | İbn Haldun, Mukaddime, 1377. | Ders kitabından ilgili bölüm |
3 | Jean Bodin, Methodvs ad facilem historiarum cognitionem, 1595. | Ders kitabından ilgili bölüm |
4 | Voltaire, Essai sur les mœurs et l'esprit des nations, 1756. | Ders kitabından ilgili bölüm |
5 | Voltaire, La Philosophie de l'histoire, 1765 | Ders kitabından ilgili bölüm |
6 | Johann Gottfried von Herder, Auch eine Philosophie der Geschichte zur Bildung der Menschheit, 1774. | Ders kitabından ilgili bölüm |
7 | Emmanuel Kant, Was ist Aufklaerung?, 1784. | Ders kitabından ilgili bölüm |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | I. Arasınav | |
10 | Georg Wilhelm Friedrich Hegel, Die Vernunft in der Geschichte, 1837 & Vorlesungen über die Geschichte der Philosophie, 1840 | Ders kitabından ilgili bölüm |
11 | Benedetto Croce, Teoria e storia della storiografia, 1917. | Ders kitabından ilgili bölüm |
12 | Robin George Collingwood, The Idea of History, 1946 | Ders kitabından ilgili bölüm |
13 | Paul Ricoeur, Histoire et Vérité, 1955. | Ders kitabından ilgili bölüm |
14 | Robin George Collingwood, Essays in the Philosophy of History, 1965. | Ders kitabından ilgili bölüm |
15 | Ahmed Cevdet Paşa, Tezakir. | Ders kitabından ilgili bölüm |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 15 | 15 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Final | 1 | 45 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 12 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 5 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|