Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Müzik Tarihi Klasik | MTP2151 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Müzik Toplulukları Lisans Programı Zorunlu @ Ses Sanatları Tasarımı Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Müzik ve Sahne Sanatları Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Gürsel Yurtseven |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Müziğin gelişim sürecini, genel siyasal tarih ve sanat tarihine paralel olarak aktarmak. |
---|---|
Dersin İçeriği | Klasik Dönem |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler çeşitli müzik türlerinin tarihçelerini ve süreçlerini yakından tanıyacaklardır
- Değişik müzik türlerinin birbirleri ile etkileşimini belirleyebileceklerdir
- Farklı dönemlere ait çalgı bilgisi edinebileceklerdir.
- Öğrenilen bestecilere ait kısa eser analizi yapabileceklerdir.
- Repertuar dinleme ve tanıyabilme becerisini kazanabileceklerdir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1730’lardan sonra müziğin gelişimi, dönemin siyasi yaşamı, Aydınlanma Çağı | NA |
2 | Mannheim Okulu bestecileri, senfoninin ilk örnekleri | NA |
3 | Joseph Haydn’ın yaşamının genel başlıkları ve senfonileri | NA |
4 | Joseph Haydn ve yaylı çalgılar dörtlüsü | NA |
5 | Ara sınav / Mozart’ın çocukluk yılları ve müzikte dahi kavramı ve Mozart’ın Avrupa gezileri, ilk yapıtları | NA |
6 | Mozart’ın çalgı müziği - I | NA |
7 | Mozart’ın çalgı müziği - II | NA |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Fransız Devrimi öncesinde Avrupa’da müzik yaşamı | NA |
10 | Ara sınav / Beethoven’ın yaşamı ve senfonileri - I | NA |
11 | Beethoven’ın yaşamı ve senfonileri - II | NA |
12 | Beethoven’ın piyano yapıtları - I | NA |
13 | Beethoven’ın piyano yapıtları - II | NA |
14 | Beethoven’ın oda müziği yapıtları - I | NA |
15 | Beethoven’ın oda müziği yapıtları - II | NA |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum/Jüri | 1 | 10 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 5 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 5 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 5 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 5 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|