Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Temel Bilgisayar Bilimleri | ENF1170 | 3 | 4 | 2 | 2 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Biyomühendislik Lisans Programı (%100 İngilizce) Zorunlu @ İşletme Lisans Programı (%30 İngilizce) Zorunlu @ İnşaat Mühendisliği Lisans Programı (%100 İngilizce) |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Enformatik Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Adem Sakarya |
Dersi Veren(ler) | Deniz ERDEM OKUMUŞ |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Programlama dili kavramlarını vermek, Algoritmik yaklaşımla problem analiz yeteneği kazandırmak Bir programlama dili (Matlab, (veya Python) ) ile kodlama yapılmasını sağlamak |
---|---|
Dersin İçeriği | Bilgisayar Organizasyonu; Algoritmalar; Programlama Dilleri ve Veri Yapıları; Programlama Dili Temelleri; İfadeler, Sayılar, Operatörler, Fonksiyonlar; Vektör ve Matris İşlemleri; Temel Veri Analizi, Karşılaştırma deyimleri, Döngü Deyimleri, Giriş-Çıkış İşlemleri, Grafik işlemleri, Örnek Uygulamalar |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler programlamanın temel kavramlarını tanımlayabilecektir.
- Öğrenciler programlama dili ile derleyici uzerinde program yazabilecektir.
- Öğrenciler programlama dilinde dizileri ve matrisleri kullanabilecektir.
- Öğrenciler programlama dilinde fonksiyon ve m-file yazmasini ogrenebileceklerdir.
- Öğrenciler if then else, switch case gibi koşullu ifadeleri kullanabilecektir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - |
PÇ-14 | - | - | - | - | - |
PÇ-15 | - | - | - | - | - |
PÇ-16 | - | - | - | - | - |
PÇ-17 | - | - | - | - | - |
PÇ-18 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kodlama, Algoritma ve Akış Diyagramlarına giriş, Matlab Tanıtımı | |
2 | İfadeler, Sayılar, Operatörler, Değişkenler, Sabitler, Fonksiyonlar | |
3 | Diziler, Vektörler | |
4 | Diziler, Matrisler | |
5 | Temel veri analizi, script ve function m-file programcılığı | |
6 | Kontrol deyimleri-Şart İfadeleri (if,else, ifelse | |
7 | Döngüler (for ve while) ve switch-case | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Döngüler (for ve while) ve switch-case | Matlab, Böl.5 |
10 | Programlama Örnekleri | |
11 | ASCII karakter tablosu, Sözce/Karakter Dizisi | |
12 | Grafik-1 | |
13 | Grafik-2 | |
14 | Sembolik Matlab (İntegral, Türev, Limit vb) | |
15 | Bölüm alanındaki MathLab/ MathCad uygulamaları | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 4 | |
Laboratuar | 0 | ||
Uygulama | 0 | 0 | |
Arazi Çalışması | 0 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 20 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 | |
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|