Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
20. Yüzyıl Sanat Teorileri | BSP3341 | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Bileşik Sanatlar Lisans Programı Seçmeli @ Müzik Toplulukları Lisans Programı Seçmeli @ Ses Sanatları Tasarımı Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sanat Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Rıfat ŞAHİNER |
Dersi Veren(ler) | Rıfat ŞAHİNER |
Asistan(lar)ı | Tuğba Renkci |
Dersin Amacı | Modern ve Postmodern dönemde ortaya çıkan sanat yapıtlarının kavramsal arka planlarını ele almak ve çağdaş sanat yapıtlarını 20. Yüzyıl sanat teorisi ve argümanlarından hareketle analiz etmek. |
---|---|
Dersin İçeriği | 19.yüzyılın sonlarından günümüze dek sanatta üretim, dağıtım yayılım koşullarındaki değişimi, yeni teknik ve teknolojilerin sanat yapıtını ontolojik karakteristiklerinde yarattığı değişim odaklanır. Bu kapsamda sanat kuramı ve eleştirisindeki önemli düşünürlerin argümanlarından hareketle sanat yapıtlarının düşünsel ark planlarını irdelemeyi hedefler. Psikanalitik teori, Avangardizm, Frankfurt Okulu, Yapısalcılıktan Postyapısalcılığa dek uzanan bir dizi kuramsal mesele bu dersin temel hatlarını oluşturur. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci, günümüzde performans sanatçısının yeniden kurguladığı bedenle 19.yy’da imgelenen beden arasındaki benzerlikleri irdeleyebilecektir.
- Beden ile bedenler arası literatür taraması yapabilecektir.
- Farklı disiplinlerin gözünden bir kurgu oluşturabilme bilgi ve becerilerini kazanabilecektir.
- Yapısalcılık ve Postyapısalcılık’ın sanat alanında yaratığı etkileri değerlendirmek.
- 20 yüzyıl sanat hareketlerinin ardındaki kuramsal arka planları irdelemek.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bergsonculuk: Zaman-Hareket-Uzam: Sezgicilik | NA |
2 | Soyutlama ve Özdeşleyim: Wilhelm Worringer, Benedite Croce ve Intution | NA |
3 | Avangardizm ve Neo-avagardizm: Avangardism Theory of Peter Bürger, Avangardism-Neo-avangardism, Montage; New | NA |
4 | Modern Paradigma ve Sanat: Clement Greenberg ve Harold Rosenberg’in Kuramları, Yücelik, Aşkınlık, Biçimcilik, Kiç ve Sanat | NA |
5 | Frankfurt Okulu ve Sanat: Theodor Adorno, Walter Benjamin, Ernst Bloch, Georg Lukacs ve Horkheimer’ın kuramsal yaklaşımları. | NA |
6 | Baudrillard ve Simulasyon Teorisi/Simulacrum: Baudrillard ve simulasyon, Re-cycle, Hiper-gerçeklik | NA |
7 | Freud ve Lacan: Psikoanalitik Kuramlar: Blinçdışı, Otomatizm, Lacan ve Ayna Evresi, Ben Yarılması, Lacan ve Şizofreni, Freud ve Anlatımcı Sanat Kuramı, Art Brut | NA |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | VİZE | NA |
10 | Foucault: Biyo-iktidar, Panoptikon | NA |
11 | Temsil Olarak Beden ve Sınırları: Julia Kristeva, Judith Butler ve diğer feminist teorisyenler: Helene Cıxous, Luce Irigaray ve Julia Kristeva’nın kuramları, Butler (Gender: Feminizm ve Kimlik), Queer Kuram | NA |
12 | Postmodernist Durumlar-1 Fredric Jameson: Postmodernizm, Eklektisizm, Pastiş | NA |
13 | Postmodernist Durumlar-2 Francois Lyotard, Deleuze & Guattari | NA |
14 | Derrida, Yapısökümü ve Sanat | NA |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 2 | 30 |
Sunum/Jüri | 1 | 30 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | ||
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 20 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 20 | |
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 18 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|