Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Sosyoloji | SBP1041 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Şehir ve Bölge Planlama Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Şehir ve Bölge Planlama Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Asuman Turkun |
Dersi Veren(ler) | Asuman Turkun, Erhan KURTARIR, Gözdem Çelikkanat Aysu |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, toplumsal yaşamı etkileyen faktörleri objektif ve bilimsel bir yöntemle sorgulamak için gerekli olan toplumbilimsel yaklaşımların ve sosyolojik analiz yöntemlerinin tanıtılmasının yanı sıra küreselleşen dünyada değişen çalışma yaşamı ve günlük yaşam pratiklerinin, ortaya çıkan sınıf ve tabakaların, ayrışma ve dışlanma dinamiklerinin ve kentlerde yaşanan yeni dönüşüm eğilimlerinin tartışılmasıdır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Toplumbilim kavramları, sosyolojik düşüncenin gelişimi, sosyolojik analiz yöntemleri, küreselleşme, değişen çalışma yaşamı ve günlük yaşam, eşitsizlik, sınıf ve tabakalaşma, ayrışma, dışlanma, kentlerde yeni gelişme eğilimleri |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Niceliksel ve niteliksel analiz yapabilmeyi geliştirir.
- Yaratıcı düşünceyi ve kavramsallaştırma kapasitesini geliştirir.
- Kent planlama ve tasarım konularının altyapısını oluşturmak üzere sosyal ve kültürel alanlarda bilgi birikimi edinir.
- Doğal, kültürel ve sosyo-ekonomik sürdürülebilirlik konusunda bilgi edinir.
- Toplumsal alanda etik değerlere saygılı bir yaklaşım geliştirir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyoloji nedir? - I | Bölüm 1: s. 1-31 |
2 | Sosyoloji nedir? - II | Bölüm 1: s. 1-31 |
3 | Küreselleşme ve Toplumsal Değişim - I | Bölüm 4: s. 113-157 |
4 | Küreselleşme ve Toplumsal Değişim - II // Ödev 1: B-14 Küresel Eşitsizlik | Bölüm 4: s. 113-157 |
5 | Çalışma Yaşamı ve Ekonomi - I | Bölüm 7: s. 255-306 |
6 | Çalışma Yaşamı ve Ekonomi - II | Bölüm 7: s. 255-306 |
7 | Çalışma Yaşamı ve Ekonomi - III | Bölüm 7: s. 255-306 |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Medya - 1 | Bölüm 18: s. 789-837 |
10 | Medya - 2 | Bölüm 18: s. 782-839 |
11 | Tabakalaşma ve Toplumsal Sınıf - 1 | Bölüm 12: s. 490-535 |
12 | Tabakalaşma ve Toplumsal Sınıf - 2 // Ödev 2: Bölüm 13: Yoksulluk, Toplumsal Dışlanma ve Refah | Bölüm 12: s. 490-535 |
13 | Irk, Etnik Kimlik ve Göç – I | Bölüm 16: s. 688-732 |
14 | Irk, Etnik Kimlik ve Göç – II // Mazeret Sınavı | Bölüm 16: s. 688-732 |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 13 | 2 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 2 | 8 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 50 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 1 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 5 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 13 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 17 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|