Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Sözlü Söylem Çözümlemesine Giriş | MTF1381 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Fransızca |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Fransızca Mütercim Tercümanlık Lisans Programı (2018 versiyon) |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Batı Dilleri ve Edebiyatı Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Hande Ersöz Demirdağ |
Dersi Veren(ler) | Hande Ersöz Demirdağ |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Öğrencinin sözlü çeviriye yönelik olarak sözlü ifadesini geliştirme ve söylem çözümlemesini geliştirme. |
---|---|
Dersin İçeriği | Sözlü söylem çözümlemesi. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Yabancı dilde sözlü ifadede farkındalık kazandırmak
- Öğrenci sözlü söylem çözümlemesi konusunda farkındalık kazanır
- Söylem çözümlemesi yöntemlerini hakkında farkındalık kazanır
- Öğrenci ifade ve iletişim becerileri kazanır
- Günlük dile eleştirel bakışın desteklenmesi sağlanır
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 |
PÇ-2 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 |
PÇ-3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders tanıtımı | Ders Kitabı |
2 | Sözlü Söylem Nedir?Sözlü çeviride sözlü söylem çözümlemesinin önemi | Seleskovitch, D, Lederer, M. 2002. Pédagogie Raisonnée de l'Interprétation. Didier Erudition: Klincksieck. pp11-27. |
3 | Sözlü söylem nasıl çözümlenir? | Seleskovitch, D, Lederer, M. 2002. Pédagogie Raisonnée de l'Interprétation. Didier Erudition: Klincksieck. pp27-32. |
4 | Sözlü söylem çözümlemesi alıştırmaları 1 | TEF Expression Orale, Centre de la langue française de la CCI Paris Ile de France, Theme: Québec-Circuit. |
5 | Sözlü söylem çözümlemesi alıştırmaları 2 | TEF Expression Orale, Centre de la langue française de la CCI Paris Ile de France, Theme: spectacles. |
6 | Sözlü söylem çözümlemesi alıştırmaları 3 | TEF Expression Orale, Centre de la langue française de la CCI Paris Ile de France, Theme: SOS Bénévole |
7 | Sözlü söylem çözümlemesi alıştırmaları 4 | Comment lire une oeuvre d'art: http://www.histoiredesarts32.com/arts%20du%20visuel/LIREuneoeuvreDart.pdf |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | söylem çözümleme değerlendirmeleri 1 | Comment lire une oeuvre d'art: http://www.histoiredesarts32.com/arts%20du%20visuel/LIREuneoeuvreDart.pdf |
10 | söylem çözümleme değerlendirmeleri 2 | Comment lire une oeuvre d'art: http://www.histoiredesarts32.com/arts%20du%20visuel/LIREuneoeuvreDart.pdf |
11 | söylem çözümleme değerlendirmeleri 3 | Comment lire une oeuvre d'art: http://www.histoiredesarts32.com/arts%20du%20visuel/LIREuneoeuvreDart.pdf |
12 | Ara sınav 2 | Ders Kitabı |
13 | Sözlü söylem çözümleme değerlendirmeleri 5 | Différents types de textes, texte descriptif. https://www.edu.gov.mb.ca/m12/frpub/ped/fl2/cadre_m-8/docs/types_textes.pd |
14 | Sözlü ifade çalışmaları | Différents types de textes, texte injonctif. https://www.edu.gov.mb.ca/m12/frpub/ped/fl2/cadre_m-8/docs/types_textes.pdDifférents types de textes, textes narratif, texte descriptif. https://www.edu.gov.mb.ca/m12/frpub/ped/fl2/cadre_m-8/docs/types_textes.pdfhttps://www.espacefrancais.com/analyser-un-texte/ |
15 | Sözlü ifade çalışmaları | Ders Kitabı |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 13 | 0 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 60 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 6 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 2 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 0 | 0 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 2 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|