Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Sözlü Çeviride Not Alma Teknikleri | MTF2381 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Fransızca Mütercim Tercümanlık Lisans Programı (2018 versiyon) |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Batı Dilleri ve Edebiyatı Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Hande Ersöz Demirdağ |
Dersi Veren(ler) | Hande Ersöz Demirdağ |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Öğrenciye sözlü çeviri alanında not alma konusunda farkındalık kazandırmak. |
---|---|
Dersin İçeriği | Not alma teknikleri, kısaltmalar, simgeler, hafızada tutma teknikleri. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Konferans Çevirmenliği ve Ardıl Çeviri hakkında bilgi sahibi olmak
- Ardıl çeviri alanında not alma konusunda farkındalık kazandırmak
- Not alma tekniklerini kullanma becerileri
- sözlü ifadenin etkin bir şekilde kısaltılması ilkeleri konusunda bilgi sahibi olunması
- Alınan notların kullanımı hakkında farkındalık kazandırılması
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders tanıtımı | Ders Kitabı |
2 | Sözlü çeviri alanının tanıtılması | https://aiic.net/page/6771/interpreting-explained/lang/1 |
3 | Konferans çevirmenliği özellikleri | https://www.researchgate.net/publication/277058253_L'interpretation_de_conference_en_tant_que_profession_et_les_precurseurs_de_l'Association_Internationale_des_Interpretes_de_Conference_AIIC_1918-1953 |
4 | Sözlü çeviride toplantı türleri | https://www.erudit.org/fr/revues/meta/1989-v34-n4-meta326/002900ar/ |
5 | Sözlü çeviride bilgi akışı | https://www.erudit.org/fr/revues/meta/1989-v34-n4-meta326/002900ar/ |
6 | Not alma ilkeleri | Seleskovitch, D, Lederer M. 2002. Pédagogie Raisonnée de l'Interprétation. Didier Erudition: Klincksieck.ss49-52. |
7 | Hafızada tutma teknikleri.Özel adlar ve kurum adları | Seleskovitch, D, Lederer M. 2002. Pédagogie Raisonnée de l'Interprétation. Didier Erudition: Klincksieck.ss.50-51. |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Not alma teknikleri.Rakamlar. Ülke adları | Seleskovitch, D, Lederer M. 2002. Pédagogie Raisonnée de l'Interprétation. Didier Erudition: Klincksieck.ss.50-51 |
10 | Not alma teknikleri alıştırmalar 1 | Alfred Nobel : https://www.youtube.com/watch?v=vR7__gUvGZ4 |
11 | Not alma teknikleri alıştırmalar 2 | https://www.youtube.com/watch?v=0rhFnTIJMIA |
12 | Ara Sınav 2 | Ders Kitabı |
13 | Not alma teknikleri alıştırmalar3 | https://www.youtube.com/watch?v=0rhFnTIJMIAf |
14 | Konu tekrarı | https://www.youtube.com/watch?v=0rhFnTIJMIA |
15 | Konu Tekrarı ve Uygulamaları | Ders Kitabı |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 13 | 0 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 0 | 0 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 60 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 6 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 0 | 0 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 0 | 0 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|