Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Mimari Tasarıma Giriş | MIM1011 | 5 | 10 | 3 | 4 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Mimarlık Lisans Programı (%30 İngilizce) |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Selin Yıldız |
Dersi Veren(ler) | Hande Düzgün Bekdaş, Neslinur Hızlı Erkılıç |
Asistan(lar)ı | Hasan Taştan, Esin Yılmaz, Ömür Kararmaz, Hasan Tastan |
Dersin Amacı | Mimari Tasarıma Giriş dersi, tasarım düşüncesinin, mekan kavramının ve tasarımın temel ilkelerinin diğer bilgi alanları ile kurdukları ilişkinin araştırılmasını, sorgulanmasını ve yorumlanmasını amaçlamaktadır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Mimari Tasarımın Temel İlkeleri; Mimari Tasarım Süreci; Görsel Analiz Teknikleri; Mimari Çevreyi Anlama; İnsanın Eylem ve Hareketleri; Tasarım Kavramları; Mimari Mekân; Ölçek; Oran. Bu dersin kapsamında öğrencinin mimari mekanı, mimari çevreyi anlama, yorumlama ve anlatma becerisinin geliştirilmesi hedeflenir. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Mimarlık eğitiminin ilk yılında edinilen temel tasarım ilkelerinin, mimari anlatım ve iletişim bilgisinin, mekan içerisinde insanın yeri ve boyutları hakkında edinilen bilgilerin birleştirilmesi
- Kompozisyon bilgisinin, estetik kuramlarının, üç boyutlu nesnelerin iki boyutlu bir düzlemde nasıl ifade edileceğinin, iki boyutlu bir düzlemde ifade edilen nesnelerin üçüncü boyutta hangi katı cisimlere karşılık geldiğinin öğrenilmesi
- Mimari bir tasarımı anlatmak kullanılan anlatım modellerine hakim olmak, ölçek kavramına hakim olmak
- İnsanın durağan ve devingen boyutlarının, bu boyutlara göre eylem alanlarının nasıl boyutlandırılabileceğinin kavranması
- Tasarım sorununun özelliklerine, farklılaşan çevre verilerine ve tasarımı yapan kişinin kişisel seçimlerine göre değişen bir yorum geliştirebilme ve sunma becerisinin kazanılması.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel Açıklama / Mimari Tasarıma Giriş konusunda bilgilendirme / Bakmak / Eskiz Nedir, Nasıl Yapılır / Hızlı Eskiz Teknikleri / Perspektif / Odak / Konu / Kompozisyon / Derinlik / Hareket / | Eskiz çalışmaları |
2 | Görmek: İstanbul üzerinden mimari mekan ve çevrenin okunması. | Derslik çizimleri |
3 | Ölçek mimari ifade; plan, kesit ve görünüşler hakkında konuşularak, derslik planlarının ve kesitlerinin çizilmesi. | Ölçek; plan, kesit, görünüş |
4 | Dersliğin farklı malzemeler kullanılarak 1/20, 1/50 ve 1/100 gibi farklı ölçeklerde maketinin yapılması. | Derslik maketi |
5 | Tek ve iki kaçışlı perspektif konusunun anlatılması, örneklerle uygulama yapılması. | Perspektif çalışmaları |
6 | Fakültenin merdivenlerine ait eskiz ve ölçekli çizim çalışmaları, maket yapılması. | Merdiven çizimleri |
7 | 1. Ara Sınav + Alan Gezisi | Ara sınav + alan gezisi |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Mimari Tasarım çalışmasının yapılacağı alanın 1/500 ölçekli maketinin yapılması | Eskiz çalışmaları |
10 | Bina bilgisi dili içinde birim etüdlerinin oluşturulması; yaşama, yemek mekanları, ıslak hacimlerin çizilmesi... Kat planları, kesit , cephe ve maket çalışmaları (ö. 1/100) | Birim etüdü / plan |
11 | Bina bilgisi dili içinde birim etüdlerinin oluşturulması; yaşama, yemek mekanları, ıslak hacimlerin çizilmesi... Kat planları, kesit , cephe ve maket çalışmaları (ö. 1/50) | Birim etüdü / plan + kesit |
12 | Kat planları, kesit , cephe ve maket çalışmaları (ö. 1/50) | Plan + kesit |
13 | Kat planları, kesit , cephe ve maket çalışmaları (ö. 1/50) | Plan + kesit |
14 | Kat planları, kesit , cephe ve maket çalışmaları (ö. 1/50) | Kesit + görünüş |
15 | Konu Tekrarı ve Uygulamaları | Kesit + görünüş |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 15 | 5 |
Laboratuar | ||
Uygulama | 12 | 5 |
Arazi Çalışması | 2 | 5 |
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 5 | 5 |
Ödev | 10 | 20 |
Sunum/Jüri | 2 | 20 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | ||
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 12 | 4 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 12 | 4 | |
Arazi Çalışması | 2 | 4 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 10 | 4 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 5 | 4 | |
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 8 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 8 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|