Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Okul Öncesi Eğitimde Çağdaş YaklaşımlarOKL206135300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin Türü
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimOkulöncesi Eğitimi
Dersin KoordinatörüMehmet Nur Tuğluk
Dersi Veren(ler)Mehmet Nur Tuğluk
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıDersin amacı, erken çocukluk eğitimci adaylarına program yaklaşım ve modellerini tanıtmak ve ülkemiz çocukları için geçerli olabilecek programların geliştirilmesine katkıda bulunabilmektir.
Dersin İçeriğiEğitimle ilgili önemli düşünürlerden; Rabelias, Montaigne, Ratke, Comenius, Locke, Fenelon, Rousseau, Pestalozzi, Salzman, Herbart, Fröbel, ve Dewey’nin hayatı ve görüşlerinin anlatılması, Montessori’nin hayatı ve görüşleri ile Montessori okullarının özelliklerinin anlatılması, Vygotsky ve Piaget’nin hayatı ve görüşlerinin anlatılması, Okul öncesi eğitimde Reggio Emilia yaklaşımının anlatılması, Okul öncesi eğitimde Bank Street programının anlatılması, Okul öncesi eğitimde Waldorf okullarının anlatılması, Okul öncesi eğitimde High/Scope yaklaşımının anlatılması, Okul öncesi eğitimde Head Start programının anlatılması
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Fulya Temel (Ed.) (2012).Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar ve Programlar. Vize Yayıncılık, Ankara.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler erken çocukluk eğitimde yaklaşım ve programları sıralar.
  2. Öğrenciler erken çocukluk eğitimde yaklaşım ve programları açıklar
  3. Öğrenciler erken çocukluk eğitimde yaklaşım ve programları karşılaştırır
  4. Öğrenciler erken çocukluk eğitime şekil veren teorileri tartışır

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Eğitimle ilgili önemli düşünürlerden; Rabelias, Montaigne, Ratke, Comenius, Locke, Fenelon, Rousseau hayatı ve görüşleriDers Kitabı
2Eğitimle ilgili önemli düşünürlerden;, Pestalozzi, Salzman, Herbart, Fröbel, ve Dewey’nin hayatı ve görüşleriDers Kitabı
3Montessori’nin hayatı ve görüşleri ile Montessori okullarının özellikleriDers Kitabı
4Piaget’nin hayatı ve görüşleriDers Kitabı
5Vygotsky'nin hayatı ve görüşleriDers Kitabı
6Okul öncesi eğitimde Bank Street programının anlatılmasıDers Kitabı
7Okul öncesi eğitimde Çocuktan çocuğa yaklaşımıDers Kitabı
8Ara Sınav 1
9Evde eğitim modeliDers Kitabı
10Okul öncesi eğitimde Portage yaklaşımıDers Kitabı
11Okul öncesi eğitimde High/Scope yaklaşımıDers Kitabı
12Okul öncesi eğitimde Proje yaklaşımı Ders Kitabı
13Okul öncesi eğitimde Head Start programının anlatılmasıDers Kitabı
14Regio Emilio yaklaşımı Ders Kitabı
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev320
Sunum/Jüri
Projeler110
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati162
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması162
Derse Özgü Staj
Ödev320
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler130
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)15
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)15
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok