Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
CBS ve Coğrafi Hesaplama | HRT4552 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Harita Mühendisliği Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Harita Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | ALPER ŞEN |
Dersi Veren(ler) | ALPER ŞEN |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Mekansal verinin niceliksel analizi ve modellenmesine ilişkin konuları tanıtmak ve yüksek derecede karmaşık olan ve genelde deterministik olmayan problemlerin modellenmesini ve analizini sağlayan yöntemlerle CBS kullanma yeteneğini güçlendirmektir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Coğrafi Hesaplamaya Giriş; Coğrafi Hesaplama Analizi ve Modern Mekansal Veriler; CBS’de Paralel İşleme; Coğrafi Hesaplama Perspektifinden Yüksek Performanslı Bilgisayar Sistemlerinin Değerlendirilmesi; Kümeleme ve Sınıflandırma Kavramları; Denetimli ve Denetimsiz Yapay Sinir Ağları Araçları; Hücresel Otomat Kullanarak Coğrafi Hesaplama; Coğrafi Hesaplamaya Araç Olarak Görselleştirme; Sayısal Mekansal Veriler için Fraktal Analiz; Modelleri ve CBS’yi Bütünleştirme, Modelleme Sınırlılıkları; Coğrafi Hesaplama Araştırma Gündemi ve Gelecek |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Coğrafi hesaplamada kullanılan yapay zeka yöntemlerini tanımlar (P.Ç.1.2).
- Sınıflandırma ve kümeleme kavramlarını tanımlar (P.Ç.1.2).
- Normalizasyon yöntemlerini kullanır (P.Ç.1.2).
- Çok boyutlu coğrafi veride bulunan benzerlikleri hesaplar (P.Ç.4.2).
- Çok boyutlu coğrafi veri tabanlarını yapay sinir ağları ile sınıflandırır (P.Ç.4.2).
- Coğrafi hesaplama yöntemlerinin CBS’ye katkısını değerlendirir (P.Ç.4.2).
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | |
PÇ-1 | 4 | 4 | 4 | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | 3 | 3 | 3 |
PÇ-5 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-14 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-15 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-16 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-17 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-18 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-19 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-20 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-21 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-22 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-23 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-24 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-25 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-26 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-27 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-28 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-29 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-30 | - | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Coğrafi hesaplamaya giriş | NA |
2 | Coğrafi hesaplama analizi ve modern mekansal veriler | NA |
3 | CBS’de paralel işleme | NA |
4 | Coğrafi hesaplama perspektifinden yüksek performanslı bilgisayar sistemlerinin değerlendirilmesi | NA |
5 | Kümeleme ve sınıflandırma kavramları | NA |
6 | Yapay sinir ağları araçları: Denetimli | NA |
7 | Yapay sinir ağları araçları: Denetimsiz | NA |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Genetik programlama: Mekansal model oluşturmak için yeni bir yaklaşım | NA |
10 | Coğrafi hesaplamaya araç olarak görselleştirme | NA |
11 | Sayısal mekansal veriler için fraktal analiz | NA |
12 | Modelleri ve CBS’yi bütünleştirme, modelleme sınırlılıkları | NA |
13 | Coğrafi hesaplama araştırma gündemi ve gelecek: Sunumlar | NA |
14 | Coğrafi hesaplama araştırma gündemi ve gelecek: Sunumlar | NA |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum/Jüri | 1 | 20 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 12 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 15 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 5 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 5 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|