Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Büyük Osmanlı Filozofları | FEL5100 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İnsan ve Toplum Bilimleri ABD Felsefe Tezli Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Felsefe Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Dersin amacı, Osmanlı filozof ve düşünürlerinin yakından incelen-mesi ve felsefi fikirlerinin anlaşılması ile Osmanlı düşüncesinin felsefe tarihinde önemli bir dönem olarak algılanmasına katkıda bulunmaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Her dönem Davud Kayseri, Molla Fenari, Ebus-Suud Efendi, Kemal Paşa Zade, Kınalızâde, Gelenbevi ve Namık Kemal, Ziya Paşa, Ali Suavi, Fuad Köprülü ve Ahmed Avni Konuk gibi değişik bir veya daha fazla filozofun felsefi görüşleri veya sistemi işlenecektir. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrencinin Osmanlı dönemi felsefe tarihi hakkında ayrıntılı bilgi elde etmesi beklenmektedir.
- Öğrencilerin tek tek filozofların felsefe sistemlerini eleştirel olarak irdeleme ve inceleme becerilerini kazanması beklenmektedir.
- Öğrenci eleştirel düşünce kabiliyeti kazanacaktır.
- Öğrenciler kendi çalışmalarını mevcut akademi literatür içinde doğru konumlandırabilmeyi öğrenir
- Öğrenciler yüksek lisans seviyesinde akademik bir ödev hazırlamayı öğrenir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 |
PÇ-2 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 |
PÇ-3 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 |
PÇ-4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
PÇ-5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
PÇ-6 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
PÇ-7 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
PÇ-8 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
PÇ-9 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
PÇ-10 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Osmanlı Öncesi İslam Felsefesi: Umumi bir Bakış | Ders kitabından ilgili bölüm |
2 | Başlangıç Dönemi: Mawlana Rumi ve Sadruddin Konevi | Ders kitabından ilgili bölüm |
3 | Osmanlı Düşünce Çerçevesinin Teşekkülü | Ders kitabından ilgili bölüm |
4 | Konya Felsefe Okulunun Doğuşu | Ders kitabından ilgili bölüm |
5 | Davud-u Kayseri | Ders kitabından ilgili bölüm |
6 | Kayseri’nin Ontolojik Âlem Anlayışı | Ders kitabından ilgili bölüm |
7 | Dönem Arası Sınav-Vize | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Fenari ve Mantık Anlayışı | Ders kitabından ilgili bölüm |
10 | Şeyh Bedrettin ve Tasavvuf-Fıkıh Çatışması | Ders kitabından ilgili bölüm |
11 | Kemal Paşazade ve Felsefi Sistemi | Ders kitabından ilgili bölüm |
12 | Kemal Paşazade ve Tahafut Geleneği | Ders kitabından ilgili bölüm |
13 | İsmail Ankaravi ve İşrak Okulu | Ders kitabından ilgili bölüm |
14 | Ankaravi’nin Felsefe Sistemi | Ders kitabından ilgili bölüm |
15 | Osmanlı Felsefesinin Son Temsilcisi: Ahmet Avni Konuk (1938) | Ders kitabından ilgili bölüm |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Final | 1 | 50 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 50 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 75 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|