Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Bilim Sosyolojisi | FEL5115 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İnsan ve Toplum Bilimleri ABD Felsefe Tezli Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Felsefe Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencinin bilimi ve bilimsel faaliyetleri, kültürel, felsefi (epistemolojik), tarihsel ve sosyolojik açıdan değerlendirebilmesini amaçlamaktadır. Ancak bu değerlendirmenin toplumsal (sosyolojik) yönden daha doğrusu bilim sosyolojisi yönünden ele alınması arzulanmaktadır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Bilimin epistemolojik yönden koparılmadan toplumsal yönünü ayrıntıları ile ele alıp daha ziyade sosyolji araştırmalarında karşılaşılan gelenek, örf-adet, toplum, toplumsal kanunların bilime uygulanması tartışılacaktır. Bu açıdan bilimsel süreç, epistemik cemaat, bilim adamları topluluğu, bilim gelenekleri gibi kavramlar incelenecektir. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrencilerin dersteki tartışmaları takip etmesiyle eleştirel ve yorumlama becerilerini geliştirmeleri beklenmektedir.
- Öğrenciler bilim ve bilimsel faaliyetlerin mahiyetini daha iyi ve felsefi olarak kavrayacaklardır.
- Öğrenciler, bilim-toplum ilişkisini daha açık ve kavramsal olarak sorgulayabileceklerdir.
- Öğrenciler metod tartışmalarındaki terminolojiye vakıf olur.
- Öğrenciler kendi çalışmalarını mevcut akademi literatür içinde doğru konumlandırabilmeyi öğrenir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilimin Kavramsal Yönü | Ders kitabından ilgili bölüm |
2 | Bilim Epistemolojisi | Ders kitabından ilgili bölüm |
3 | Bilim ve Toplum | Ders kitabından ilgili bölüm |
4 | Bilim ve Tarihsel Süreçler | Ders kitabından ilgili bölüm |
5 | Bilimsel Süreç: Aşamalar | Ders kitabından ilgili bölüm |
6 | Bilimsel Süreç: Gelenekler | Ders kitabından ilgili bölüm |
7 | Dönem Arası Sınav-Vize | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Bilimsel Toplum Kavramı | Ders kitabından ilgili bölüm |
10 | Bilim Gelenekleri | Ders kitabından ilgili bölüm |
11 | Eskiçağ Yunan Bilim Geleneği | Ders kitabından ilgili bölüm |
12 | İslam Bilim Geleneği | Ders kitabından ilgili bölüm |
13 | Batı Bilim Geleneği | Ders kitabından ilgili bölüm |
14 | Bilim Sosyolojisinde Güncel Eğilimler I | Ders kitabından ilgili bölüm |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Final | 1 | 50 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 45 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 75 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|