Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Kültür Felsefesi | FEL5122 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İnsan ve Toplum Bilimleri ABD Felsefe Tezli Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Felsefe Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Songül Demir Koca |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | „Kültür“ kavramı yaşadığımız hayatı ve dünyayı anlamamızı, kavramamızı sağlayan en önemli kavramlardan biridir. Bu dersin amacı hem birey hem de onun toplumsal yaşamını kültür ögeleri içinde sistematik olarak anlamak ve açıklamaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Kültür“ kavramı tarih boyunca farklı açılardan ele alınan, tartışılan bir kavram olmuştur. İnsan, , dili, yazıyı, dini, sanatı, ekonomiyi, devleti, bilim ve tekniği, ahlakı kültürel bir ifade olarak üretir. Kültür felsefesinin en önemli unsuru felsefi kültür eleştirisidir. Kültür eleştirileri mevcut kültür anlayışının eksikliklerini, huzursuzluklarını ortaya koyarak daha iyi bir yaşam imkanını araştırır. Belirli bir dünya tasarımı ortaya koyarak, bu tasarlanan dünya içinde belirli bir kültür anlayışı geliştirmeye çalışır. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrencinin yaşam felsefesinin bir parçası olan kültür felsefesini sembolik, pratik, bilişsel (kognitif) ve estetik açıdan incelemesi ve mevcut kültürel ögeleri eleştirel bakış açısıyla yeniden anlamlandırma, yapılandırma becerisini elde etmesi beklenmektedir.
- Öğrenciler temel araştırmaları yürütebilir ve ilgili konferans ve dergilerde makaleler yayınlayabileceklerdir.
- Öğrenciler elde edilen sonuçları analiz edebilir ve yorumlayabilirler.
- Öğrenciler metod tartışmalarındaki terminolojiye vakıf olur.
- Öğrenciler kendi çalışmalarını mevcut akademi literatür içinde doğru konumlandırabilmeyi öğrenir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kültür kavramının tanımlanması | |
2 | Kültür kavramı ve felsefe ile ilişkisi | |
3 | Kültür kavramının Metodolojik olarak incelenmesi | |
4 | Tarihsel Bağlam | |
5 | İnsanın kültürel ifadeleri | |
6 | Felsefi Kültür eleştirileri | |
7 | Kültür eleştirileri ve Birey | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Modern Toplumda Kültür | |
10 | Modernizm ve kültürel eleştiriler | |
11 | Modernizm ve kültürlerarası diyalog | |
12 | Çok Kültürlülük | |
13 | Başkasi | |
14 | Antropolojik yaklaşımlar | |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 2 | 60 |
Sunum/Jüri | 1 | 40 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | ||
Final | ||
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 20 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 55 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|