Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Yazılı ve Sözlü Anlatım | TDE3301 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Türk Dili ve Edebiyatı Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Alparslan Oymak |
Dersi Veren(ler) | Alparslan Oymak |
Asistan(lar)ı | Esengül Sağlam Can |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencinin yazılı ve sözlü olarak Türkçeyi daha etkin ve işlevsel bir şekilde kullanma yeteneğini geliştirmeyi amaçlamaktadır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Yazılı ve sözlü anlatım türünün özellikleri; imlâ, noktalama ve vurgunun önemi; sözlü anlatım türleri ve örnekleri; yazıda plan, yapı ve paragraf; anlatım biçimleri, yazılı anlatım türleri ve örnekleri üzerinde durulacaktır. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | . |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Yazılı ve sözlü ifade yeteneklerini geliştirir.
- Türk dilinin temel özelliklerini öğrenir ve uygular.
- Yazılı ve sözlü anlatım türlerini ve özelliklerini kavrar.
- Örnekleri analiz eder ve yeni metin oluşturabilir.
- Grup çalışması ile etkili sunum yapma becerisi kazanır.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 5 | 5 | 5 | 5 | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | 5 |
PÇ-8 | - | - | 5 | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türk dilinin genel özellikleri | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
2 | Yazılı ve sözlü anlatımın temel özellikleri ve farklılıkları | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
3 | İmlâ, noktalama ve vurgu | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
4 | Sözlü anlatım türleri | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
5 | Hazırlıklı ve hazırlıksız konuşmalar | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
6 | Sözlü anlatım örneklerini inceleme | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
7 | Yazma ilkeleri ve plan | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Paragraf | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
10 | Konu, tema, ana fikir, bakış açısı | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
11 | Yazma aşamaları ve örnek metinleri inceleme | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
12 | Anlatım biçimleri | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
13 | Anlatım biçimleri | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
14 | Yazılı anlatım türleri | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
15 | Yazılı anlatım örneklerini inceleme | Konuyla ilgili kaynakların araştırılması |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 5 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|