Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Çağdaş Felsefe Teorileri | FEL5102 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İnsan ve Toplum Bilimleri ABD Felsefe Tezli Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Felsefe Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Songül Demir Koca |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amaci, cagdas felsefe teorilerinin detayli bir sekilde ele alarak, yine bu teorilerin günümüz felsefi düsüncesi icindeki yeri ve öneminin kavranmasini saglamaktir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Çağdaş Felsefe 20. y.yüzyılın ikinci yarısından günümüze kadar olan dönemi içermektedir. Analitik metot en etkili metot olarak kabul edilmektedir.Fenomenolojı, varoluşçuluk, pragmatizm, dil felsefesi, modern felsefi antropoloji poststruktulizm, dekonstruktion (yapıbozum), postmodernizmve bioethik önemli felsefi yaklaşımlar olarak kabul edilmektedirler. Bu derste çağdaş feslsefenin önemli felsefi akımları ayrıntılı bir şekilde incelenir. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrencinin çağdaş felsefe teorilerini ayrıntılı olarak kavraması ve günümüz felsefi tartismalari içinde bu teorileri irdeleme ve inceleme becerilerini kazanması beklenmektedir.
- Öğrenciler temel araştırmaları yürütebilir ve ilgili konferans ve dergilerde makaleler yayınlayabilirler.
- Öğrenciler elde edilen sonuçları analiz edebilir ve yorumlayabilirler.
- Öğrenciler yükseklisans seviyesinde akademik bir ödev hazırlamayı öğrenir
- Öğrenciler metod tartışmalarındaki terminolojiye vakıf olur.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 |
PÇ-3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
PÇ-4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
PÇ-5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
PÇ-6 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
PÇ-7 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-8 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
PÇ-9 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
PÇ-10 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çağdaş felsefe Teorileri ve kavramsal tanımlama | Ders kitabından ilgili bölüm |
2 | Varoluşçuluk | Ders kitabından ilgili bölüm |
3 | Fenomenoloji | Ders kitabından ilgili bölüm |
4 | Zihin Felsefesi | Ders kitabından ilgili bölüm |
5 | Beden-Ruh Problemi | Ders kitabından ilgili bölüm |
6 | Naturalizm | Ders kitabından ilgili bölüm |
7 | Modern felsefi Antropoloji | Ders kitabından ilgili bölüm |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Dil felsefesi | Ders kitabından ilgili bölüm |
10 | Dekonstruktion, Pragmatizm | Ders kitabından ilgili bölüm |
11 | Strukturalizm - Poststrukturalizm | Ders kitabından ilgili bölüm |
12 | Utilitarismus | Ders kitabından ilgili bölüm |
13 | Bireyselcilik | Ders kitabından ilgili bölüm |
14 | Bioetik | Ders kitabından ilgili bölüm |
15 | Değerlendirme | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 0 | 0 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 2 | 60 |
Sunum/Jüri | 1 | 40 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | ||
Final | ||
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 18 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 20 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 55 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|