Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Sanat Yapıtı ve Tarihsel Okuma | SYP3542 | 2 | 2 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Sanat ve Kültür Yönetimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sanat Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Emine ÖNEL KURT |
Dersi Veren(ler) | Emine ÖNEL KURT |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Çok görülen ve üzerinde çok konuşulmuş olan temel eserlere ait oldukları dönemlerin toplumsal, ekonomik ve siyasi hareketleri ve dönüşüm noktaları açısından bir kez daha bakarak bu eserleri alternatif bir bakış açısı ile yeniden okuma yolu ile eleştirel düşünce ve bakış açısının gelişmesini sağlamak. |
---|---|
Dersin İçeriği | Mitoloji, ikonografi, antik dönem, rönesans, barok, gotik dönemlerinin, ayrıca on sekizinci ve yirminci yüzyıllar arasındaki sanat eserleri örneklerinin incelenmesi ve analizi. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Sanat yapıtını içinde bulunduğu döneme göre analiz edebilmek.
- Sanat yapıtı aracılığıyla, sosyal, ekonomik, politik, sanatsal ve psikolojik yapıları anlamak.
- Çeşitli dönemlerden seçilmiş sanat yapıtlarının üzerinden farklı tarihsel dönemlere, olaylara ve olgulara bakarak yorum yapabilmek.
- Öne çıkan düşünce ve inanç sistemleriyle sanat arasındaki bağı takip edebilmek.
- Politik ve düşünsel ortamın sanat yapıtlarındaki etkilerini değerlendirebilmek.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve dersin amacının tanıtılması / Mitoloji ve İkonografi tanımları ve alanları / Sanat eseri analiz yöntemlerinin tartışılması / Okuma biçimleri ve teknikleri / Bir resmi doğru görebilmek için neleri bilmeliyiz? | NA |
2 | Antik Dönem / Mezopotamya, Yunan ve Roma uygarlıklarından örnekler / Duvar resimleri ve Vazo resimleri üzerinden genel değerlendirme. | İlgili makalelerin okunması |
3 | Rönesans'la birlikte resmin yeni konularından biri olarak mitoloji / Mitolojilerde kim kimdir nasıl anlaşılır? / Rönesans Dönemi resminden örneklerle mitolojik okumalar. | İlgili makalelerin okunması |
4 | Barok Dönem resminden örneklerle mitolojik okumalar. | İlgili makalelerin okunması |
5 | Avrupa resim sanatından örnekler üzerinden analiz / Gotik Dönem örnekleri / İkonografik okumalar / Eserlerin tanınması / Konuların ayrıştırılması / İkonografik okumalarda temel kavramlar, kişiler ve olaylar. | İlgili makalelerin okunması |
6 | Avrupa resim sanatından örnekler üzerinden analiz / Rönesans Dönemi örnekleri / İkonografik okumalar / Eserlerin tanınması / Konuların ayrıştırılması / İkonografik okumalarda temel kavramlar, kişiler ve olaylar. | İlgili makalelerin okunması |
7 | Avrupa resim sanatından örnekler üzerinden analiz / Barok Dönem örnekleri / İkonografik okumalar / Eserlerin tanınması / Konuların ayrıştırılması / İkonografik okumalarda temel kavramlar, kişiler ve olaylar. | İlgili makalelerin okunması |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | 18. Yüzyıldan günümüz sanatına mitolojik konulu resimlerin analizi / Üslup ve yorum tartışmaları. | İlgili makalelerin okunması |
10 | 18. ve 19. yüzyıl resim örneklerinin incelenmesi / 18. yüzyılın yeni konularından Genre resimlerinde dönem özelliklerine bağlı okumalar. | İlgili makalelerin okunması |
11 | Natürmort resimlerin simgesel anlamları ve yeniden okunmaları / 17. ve 18. yüzyıl Hollanda resim örnekleri. | İlgili makalelerin okunması |
12 | 20. yüzyıl sanat akımlarında analiz yapmak mümkün mü? | İlgili makalelerin okunması |
13 | Dönem ödevlerinin değerlendirilmesi | İlgili makalelerin okunması |
14 | Dönem ödevlerinin değerlendirilmesi. | İlgili makalelerin okunması |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 1 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 1 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|