Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Öğretim Tasarımı ve UygulamalarıEGT612137.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Doktora Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimEğitim Bilimleri Bölümü
Dersin KoordinatörüYavuz Erişen
Dersi Veren(ler)Mehmet Gürol, Bülent ALCI, Sertel ALTUN, Yavuz Erişen
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıBu dersin sonunda öğrenciler, ihtiyaç analizi ile belirlenen bilgi ve beceri eksikliklerini, etkili ve verimli bir şekilde gidermek için, bir öğretim tasarımı modeli kullanarak ders/kurs planlayabilecektir. Aynı zamanda öğrenciler öğretim tasarımı sürecini yönetebilecektir.
Dersin İçeriğiÖğretim tasarımına giriş; İhtiyaç ve kişi analizi; Görev ve bağlamsal analiz; Öğretim hedefleri; İçerik sıralama ve öğretim stratejilerini belirleme; Mesaj ve materyal tasarımı; Öğretim tasarımı sürecinde değerlendirme; Öğrenmenin teorik temelleri; Öğretimin uygulanması; Proje Yönetimine Genel Bir bakış; Projeye Hazırlık: Proje kapsamı ve İçeriği; Proje planı hazırlama; Taslak öğretim materyallerinin üretimi ve test edilmesi; Asıl öğretim materyallerinin üretimi, çoğaltılması ve dağıtılması; Projenin değerlendirilmesi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Morrison, G. R., Ross, S. M., Kemp, J. E., & Kalman, H. K. (2007). Designing effective instruction. (5th Ed). Hoboken, NJ: John Wiley & Sons, Inc.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenci, öğretim tasarımı ile ilgili temel kavramları ve sürecinin temel aşamalarını bilir
  2. Öğrenci analiz, tasarım, geliştirme, uygulama ve değerlendirme aşamaları kapsamına giren konuları kuramsal olarak irdeler.
  3. Öğrenci, farklı öğretim tasarım modellerini karşılaştırarak değerlendirir.
  4. Öğrenci, eğitim-öğretim ortamını öğretim tasarımı ilkeleri açısından analiz ederek problemleri belirler.
  5. Öğrenci belirlenen problemlere çözüm yolları üretir.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Öğretim tasarımına girişİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
2Öğretim Tasarımı Ve Öğretim Teknolojilerininİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
3İhtiyaç Belirleme ve Analiziİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
4İhtiyaç Belirleme ve Analiziİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
5Öğrenme Ortamında Öğrenen Özellikleriİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
6Öğrenme Ortamında Öğretsel Kazanımlarİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
7İş Analiziİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
8Ara Sınav 1
9İş Analiziİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
10Öğretsel Tasarım Modelleriİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
11Öğretsel Tasarım Modelleriİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
12Öğretsel Tasarım Modelleriİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
13Öğretsel Tasarım Stratejileriİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
14Kavram öğretimi, Bilişsel süreç öğretiminin tasarımıİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri120
Projeler120
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar120
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati133
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması144
Derse Özgü Staj
Ödev240
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)116
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)132
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok