Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Farsça Metin Okumaları | TDE2318 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Türk Dili ve Edebiyatı Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | İbrahim Sona |
Dersi Veren(ler) | Ali Emre Özyıldırım, İbrahim Sona, Büşra Çelik Vural |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Farsça yazma, okuma ve günlük konuşma ile Türkçedeki Farsça sözcüklerin öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Başlangıç düzeyinde Farsça okuma, yazma ve konuşmanın öğretilmesi amaçlanmaktadır. Bunun için Fars dilinin temel dilbilgisi yapısı, sözcükleri öğretilecektir. Ayrıca Osmanlı Türkçesinde ve Türkiye Türkçesinde kullanılan Farsça sözcük ve kalıplara yer verilecektir. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | . |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci, başlangıç düzeyindeki Farsça metinleri okuyabilir.
- Günlük konuşma yapabilir.
- Öğrenci başlangıç düzeyinde Farsça yazabilir
- Öğrenci basit konuşmaları anlayabilir
- Öğrenci Farsçanın gramerini öğrenir
- Farsçanın Türk dili üzerindeki etkisini öğrenir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - | 5 |
PÇ-10 | - | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Farsçaya genel giriş ve Arap alfabesinin özellikleri | Konuya hazırlık |
2 | Farsçaya genel giriş ve Arap alfabesinin özellikleri | Konuya hazırlık |
3 | Kısa ve uzun sesliler; Okuma parçası | Konuya hazırlık |
4 | Gramer: Fiiller; Okuma parçası | Metne hazırlık |
5 | Gramer: Fiiller; Okuma parçası | Metne hazırlık |
6 | Gramer: Bileşik fiiler; Okuma parçası | Metne hazırlık |
7 | Gramer: Bileşik fiiler; Okuma parçası | Metne hazırlık |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Gramer: Geçmiş zaman; Okuma parçası | Metne hazırlık |
10 | Gramer: Gelecek zaman; Okuma parçası | Metne hazırlık |
11 | Gramer: Geniş zaman; Okuma parçası | Metne hazırlık |
12 | Gramer: Olumsuz; Okuma parçası | Metne hazırlık |
13 | Gramer: İsimler; Okuma parçası | Metne hazırlık |
14 | Gramer: İsimler; Okuma parçası | Metne hazırlık |
15 | Gramer: Farsçada soru Okuma Parçası | Metne hazırlık |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 2 | 20 |
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 2 | 5 | |
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 6 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 6 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|