Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Koruma ve Restorasyon Teknolojisi 1 | MIM5606 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Mimarlık ABD Rölöve-Restorasyon Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ Mimarlık ABD Rölöve-Restorasyon Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Can Binan |
Dersi Veren(ler) | Can Binan, Banu Çelebioğlu |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Öğrencinin mimari mirasın korunmasında geleneksel ve çağdaş malzeme ile koruma yöntemlerini öğrenmesi, ulusal ve uluslararası yönetmelikleri tanıyarak konuya bilimsel bir yaklaşım geliştirmesidir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Terminoloji, kaynaklar; Mimari koruma ve restorasyon, karar ve uygulama süreci; Koruma ve restorasyon sürecinde yapısal okuma; Acil koruma önlemleri; Su ve nem sorunları, çözümleri; Taş malzeme bozulma, koruma teknikleri; Restorasyonda zemin suyu ve rutubet; Taşıma uygulamaları. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Geleneksel ve çağdaş, koruma ve restorasyon teknolojileri hakkında bilgi edinme
- Disiplinlerarası koruma ve restorasyon yaklaşımlarını öğrenme
- Ulusal ve uluslararası boyuttaki temel koruma yaklaşımlarının uygulama alanına yönelik kararlarını oluşturma sürecini öğrenebilme
- Afet/acil durumlarda geleneksel yapıları koruma teknolojilerinin üretilebilmesi
- Taşınır ve taşınmaz kültür varlıkları için farklı koruma yaklaşımları ve tekniklerinin üretilebilmesi
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin yürütülmesi ile ilgili ana terminoloji | NA |
2 | Mimari koruma ve restorasyon karar ve uygulama süreci | NA |
3 | Koruma ve restorasyon sürecinde yapısal okuma | NA |
4 | Acil koruma önlemleri | NA |
5 | Su ve nem sorunları / çözümleri | NA |
6 | Şantiye gezisi | NA |
7 | Taş malzeme ve analizi / bozulma türleri | NA |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Ara sınav | |
10 | Taşıma | NA |
11 | Restorasyonda zemin suyu ve rutubet | NA |
12 | Şantiye gezisi | NA |
13 | Restorasyon uygulaması örneği | NA |
14 | Restorasyon uygulaması örneği | NA |
15 | Konu Tekrarı ve Uygulamaları | NA |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | 3 | 10 |
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 3 | 10 |
Ödev | 3 | 10 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | 3 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | 3 | 15 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 3 | 6 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 3 | 6 | |
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 3 | 5 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 6 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 6 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|