Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Bozulma NedenleriMIM660237.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüSeçmeli @ Mimarlık ABD Rölöve-Restorasyon Doktora Programı
Seçmeli @ Mimarlık ABD Rölöve-Restorasyon Yüksek Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimMimarlık Bölümü
Dersin KoordinatörüCan Binan
Dersi Veren(ler)Can Binan, Banu Çelebioğlu
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıRestorasyon gerektiren sorunların teşhisi ve onarımdan sonra koruma yönteminin belirlenmesini sağlamak.
Dersin İçeriğiYapıların tahribatına neden olan jeofizik etkiler, iklimsel etkiler, suyun etkisi, kimyasal ve biyolojik etkiler / Yapının tasarım ve uygulamasından kaynaklanan sorunlar, yanlış onarımlar, kullanım sorunları, kentsel planlama hataları, bilinçsiz imar uygulamalarının etkileri, yangın, savaş ve vandalizm, trafik ve titreşim etkileri / Bozulma ve nedenlerinin teşhisi / fotoğraf ve çizimle tanıtılması ve belgelenmesi.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Ahunbay, Zeynep.Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul, YEM Yayınları, 1996.
  • Feilden, Bernard M. Conservation of Historic Buildings, Butterworths Chatham, 1982.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Ulusal ve uluslararası boyuttaki temel yaklaşım ve kararları öğrenmek
  2. Tarihi yapılarda bozulma nedenlerini, restorasyon ve koruma teknikleri ile prensiplerini öğrenmek
  3. Restorasyon gerektiren sorunların teşhisini ve onarımdan sonra koruma yöntemini belirlemeyi öğrenmek

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3
PÇ-1---
PÇ-2---
PÇ-3---
PÇ-4---
PÇ-5---
PÇ-6---
PÇ-7---
PÇ-8---
PÇ-9---
PÇ-10---

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, dersin amacı, yöntem, kaynaklar ,ders programı NA
2Bozulma nedenleri, mimari koruma kavramı içinde “bozulma” tanımı ve boyutları, basit sınıflamalar NA
3Özgünlük bağlamında bozulma kavramı ve bozulma biçim ve nedenlerine ilişkin çalışmalar ve koruma karar ve uygulamaları içindeki yeri NA
4Farklı kültürel miras alanlarında bozulma ( kentsel, arkeolojik, yapısal vb..) NA
5Farklı kültürel miras alanlarında bozulma ( yapısal , malzeme) NA
6Ara sınav NA
7Yapım sistemi ve malzemelere göre bozulma nedenleri, taşıyıcı sistem bozulmaları, izleri < > nedenleri, yığma - betonarme – iskelet NA
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Malzemelere göre bozulma biçimleri ve nedenleri, (taş, tuğla, vb) sınıflandırma ve örnekler NA
10Malzemelere göre bozulma biçimleri ve nedenleri, (taş, tuğla, vb) sınıflandırma ve örneklerNA
11Ahşap, Türkiye’de geleneksel ahşap,ve kargir yapılarda ahşap bozulma nedenleri ve örnekleri (biçim-neden) NA
12Betonarme ve diğer yapılarda bozulma I, biçim ve nedenleri, betonarme iskelet-kerpiç-metal NA
13Betonarme ve diğer yapılarda bozulma II NA
14Malzemede bozulma biçim ve nedenleri (bozulma haritası çizimi) NA
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması310
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği310
Ödev310
Sunum/Jüri310
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar120
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması315
Sınıf Dışı Ders Çalışması145
Derse Özgü Staj
Ödev36
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği36
Projeler
Sunum / Seminer35
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)16
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)16
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok