Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Esneklik ve Gelişme - Ek Binalar | MIM6204 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli @ Mimarlık ABD Bina Araştırma ve Planlama Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Kunter Manisa |
Dersi Veren(ler) | Kunter Manisa |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Mimari Tasarıma esneklik ve gelişme kavramları çerçevesinde varolan bakış açısının genişletilmesi, bu kavramların farklı süreçler (planlama-programlama-tasarlama) içinde, çeşitli bağlamlarda (tipoloji, bçimbilgi, topoloji, kentsel tasarım) araştırılmasıdır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Mimari kompozisyon / Düzen / Tarihsel süreç içinde gelişim / Süreçleri koruma / Bütünleştirme / Esneklik / Büyüme / Ayrıştırma / Ek ve ek bina / Bağ-bağlantı biçimleri / Esneklik ve büyümede tipolojik tasarım özellikleri. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Mimari Tasarıma esneklik ve gelişme kavramları çerçevesinde varolan bakış açısının genişletilmesi
- Esneklik ve gelişme kavramlarını planlama-programlama-tasarlama içinde, çeşitli bağlamlarda (tipoloji, biçimbilgi, topoloji, kentsel tasarım) araştırmak
- Esneklik kavramında kullanıcı katılımı hakkında bilgi sahibi olmak
- Esneklik kavramının yapısal bileşenleri hakkında bilgi sahibi olmak
- Esneklik ve gelişme kavramlarının tarihsel süreçleri hakkında bilgi sahibi olmak
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanımlar, ilkeler | NA |
2 | Tarihsel gelişim süreci | NA |
3 | Tasarım ilkeleri | NA |
4 | Nitelik ve nicelik seçimleri | NA |
5 | Mimari kompozisyon | NA |
6 | Yer seçimi faktörleri | NA |
7 | Mimari düzen | NA |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Functional etkinlikler | NA |
10 | Türler ve açınımlar, klasifikasyon | NA |
11 | Konu ile ilgili dökümanların sistematize edilmesi | NA |
12 | Ek ve ek bina / Bağ-bağlantı biçimleri | NA |
13 | Ödev teslimi ve sunumları | NA |
14 | Ödev teslimi ve sunumları | NA |
15 | Esneklik ve büyümede tipolojik tasarım özellikleri. | NA |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | 1 | 20 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 60 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 30 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 30 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|