Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Yapılarda Bakım Onarım | MIM5714 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Mimarlık ABD Yapı Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ Mimarlık ABD Yapı Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Dilek Ekşi Akbulut |
Dersi Veren(ler) | Dilek Ekşi Akbulut |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Yapıların kullanım aşamasında eskimeye paralel olarak gelişen bakım ve onarımın yapı yararlılık ömrüne sağladığı yararların kavranması ve çözüm önerileri. |
---|---|
Dersin İçeriği | Yapılarda eskime / Eskimenin bakım açısından değerlendirilmesi / Bakımın tanımı ve sınıflandırılması / Bakımın nitel açıdan değerlendirilmesi (denetleme-koruma-ivedi koruma, onarma-değiştirme-yenileme) / Bakımın nicel açıdan değerlendirilmesi (bakım araları-bakım aşamaları) / Bakım sistemleri / Bakım maliyeti / Bakım-yönetim süreci / Örgütleme. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Yapılarda eskime, bakım, onarım kavramlarının anlaşılması
- Yapıların kullanım aşamasında oluşabilecek bakım onarım sorunlarının farkında olma
- Bakım onarımın farklı işlevlerdeki yapılar ve yapı elemanlarına göre planlamasının kavranması
- Tasarım sürecinde ürün seçiminin önemini anlama
- Çevre etkileri ve kullanıcı gereksinmeleri doğrultusunda ürün seçimi kriterleri oluşturabilme
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yapılarda eskime, Fiziksel eskime, İşlevsel eskime, Eskimenin bakım açısından değerlendirilmesi | NA |
2 | Bakımın tanımı, Bakımın amacı, Bakımın Planlanması, | NA |
3 | Bakım Sorunun oluştuğu evreler, Tasarımdan kaynaklanan sorunlar, Yapımdan kaynaklanan sorunlar, Kullanımdan kaynaklanan sorunlar | NA |
4 | 1.Vize | NA |
5 | Bakımın sınıflandırılması | NA |
6 | Bakımın nitel açıdan değerlendirilmesi (denetleme-koruma-ivedi koruma, onarma-değiştirme-yenileme) | NA |
7 | Öncelikli bakım, Denetleyici bakım | NA |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Bakımın nicel açıdan değerlendirilmesi (bakım araları-bakım aşamaları), Bakım araları, Bakım aşamaları | NA |
10 | Bakım sistemleri | NA |
11 | Bakım maliyeti | NA |
12 | Bakım-yönetim ilişkisi | NA |
13 | Örgütleme | NA |
14 | Öğrenci Sunumları | NA |
15 | Öğrenci Sunumları | NA |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | 2 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer/Workshop | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | 0 | 0 | |
Uygulama | 0 | 0 | |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 5 | |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | |
Ödev | 1 | 30 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 | |
Projeler | 0 | 0 | |
Sunum / Seminer | 2 | 36 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|