Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Mimarlık Tarihinde YöntembilimMIM650337.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüSeçmeli @ Mimarlık ABD Mimarlık Tarihi ve Kuramı Doktora Programı
Seçmeli @ Mimarlık ABD Mimarlık Tarihi ve Kuramı Yüksek Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimMimarlık Bölümü
Dersin KoordinatörüZafer Sağdıç
Dersi Veren(ler)Zafer Sağdıç, Nuran Kara Pilehvarian, Nur Urfalıoğlu, Alev Erkmen Özhekim
Asistan(lar)ıMelike Özhan, Ali Değirmenci, Gözde Demir
Dersin Amacı19. yüzyılda Oryantalist bakışlar ve Nasyonalist (Ulusal) bakışlarla kurgulanan sanat tarihi ve mimarlık tarihi metodolojilerinin oluşturulma sebeplerini inceleyerek çalışma yöntembilimlerinin nasıl oluşturulması gerektiğini kavratmak
Dersin İçeriğiMimarlık ve Sanat Tarihi araştırmalarında kullanılan yöntembilimlerin incelenmesi.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Arseven, C. E. Türk Sanatı Tarihi
  • Grabar O., İslam Mimarlığı
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Mimarlık ve Sanat Tarihi araştırmalarında kullanılan yöntembilimleri tanımak
  2. Modernite kavramını tanımak
  3. Ulus ve ulusalcılık, evrensellik-yerellik gibi kavramları tanımak
  4. Mimarlık Tarih yazımında bulunan yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olmak
  5. Başbakanlık Osmanlı arşivlerinde yer alan bilgi ve belgeleri etkin olarak kullanmayı öğrenmek

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5
PÇ-1-----
PÇ-2-----
PÇ-3-----
PÇ-4-----
PÇ-5-----
PÇ-6-----
PÇ-7-----
PÇ-8-----
PÇ-9-----
PÇ-10-----

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Geçmişi ve Tarihi tanımlamak: Jenkins merkezli bir okumaNA
2Geçmişi ve Tarihi tanımlamak: Jenkins merkezli bir okumaNA
3E. Said, inşa ettiği kuramsal yapılar ve eleştirmenleriNA
4E. Said, inşa ettiği kuramsal yapılar ve eleştirmenleriNA
5Modernite: Batı merkezli anlatılar ve yeni kuramlaştırma önerileri; alternatif modernlikler.NA
6Modernite: Batı merkezli anlatılar ve yeni kuramlaştırma önerileri; alternatif modernlikler.NA
7 Ulus ve ulusalcılık: B. Anderson merkezli bir okuma. NA
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9çevre, merkez, metropolNA
10Öğrenci sunumlarıNA
11Öğrenci sunumlarıNA
12Öğrenci sunumlarıNA
13Öğrenci sunumlarıNA
14Öğrenci sunumlarıNA
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım1010
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri130
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar120
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati143
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması153
Derse Özgü Staj
Ödev150
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer135
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)150
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok