Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Program Geliştirme ve DeğerlendirmeEGT6415 37.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin Türü
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimEğitim Bilimleri Bölümü
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)Mehmet Gürol, Bülent ALCI
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıBu derse katılanların, program geliştirme kavram ve ilkelerini, program geliştirme model ve kuramlarını, programın felsefi, psikolojik, sosyal temellerini analiz edebilme, program geliştirme, uygulama ve değerlendirmede, program geliştirme kuramlarını ve modellerini kullanabilme, program değerlendirme kavramını anlama, program değerlendirme modelleri, dünyada ve Türkiye’deki program değerlendirme yaklaşımlarını karşılaştırması ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmeleri ile ilgili bilgi, beceri ve olumlu tutum kazanmaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu derste, program geliştirme sürecinin yapısı, program düzenleme, program yapma, program yamama gibi kavramların bilimsel açıklaması, program geliştirme sürecinin ilkeleri, program geliştirme sürecinde yaşanan sorunlar ve çözüm yolları ile program değerlendirme yaklaşımları, değerlendirme süreçleri ve değerlendirme uygulamaları konularında bilgi ve beceri kazanılacaktır. Program geliştirme ve program değerlendirme arasındaki ilişki, program değerlendirmeye duyulan gereksinim, program değerlendirme yaklaşımları, program değerlendirme modelleri, program değerlendirmede rol alanlar, program değerlendirme karşılaşılan güçlükler, dünyada ve Türkiye’de yapılan belli başlı program değerlendirme çalışmalarının incelenmesi.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • - Ornstein, A. C., Hunkins, F. P. 2003. Curriculum: Foundations, Principles, and Issues. Allyn & Bacon.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Program geliştirme ile ilgili temel kavramaları açıklayabilme.
  2. Program geliştirmenin kuramsal temellerinden her birisini açıklayabilme.
  3. Program geliştirme alanında yer alan model ve yaklaşımları karşılaştırabilme.
  4. Program geliştirme alanındaki literatürü ve yeni yaklaşımları takip edebilme.
  5. Yapılmış ihtiyaç belirleme çalışmalarını inceleyebilme.
  6. Program geliştirmenin planlama ve tasarlama ve deneme süreçlerini açıklayabilme.
  7. Programa tasarımı yaklaşımlarına ve modellerine ait örnekler verebilme.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5DÖÇ-6DÖÇ-7

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Program geliştirmede temel kavramlar.
2Program geliştirmenin tarihi temelleri.
3Program geliştirmenin toplumsal temelleri.
4Program geliştirmenin felsefi temelleri.
5Program geliştirmenin psikolojik temelleri.
6Program tasarımı yaklaşımları.
7Program geliştirme modelleri.
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Program geliştirmenin planlanması.
10İhtiyaç analizi.
11Program tasarısı hazırlama.
12Programın denenmesi..
13Programın değerlendirilmesi.
14Program geliştirme çalışmalarında süreklilik.
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım16
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev230
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması143
Derse Özgü Staj
Ödev320
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler220
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok