Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Eğitimin Tarihi ve Sosyal Temelleri | EGT6303 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Davut HOTAMAN |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Eğitim diğer pek çok alanın bir bileşkesidir. Tarih, kültür, siyaset, ekonomi, din, dil, edebiyat ve hukuk gibi disiplinlerin birikim ve normlarının bireylere aktarıldığı alandır. Dolayısıyla eğitimin ne olduğunu ancak onu oluşturan disiplinleri ve arasındaki ilişkiyi görerek anlamak mümkündür. |
---|---|
Dersin İçeriği | Eğitimin tarihi, sosyal, felsefi ve kültürel içeriğinin ve temellerinin farklı eserler, programlar ve uygulamalar yoluyla öğrenilmesi. Farklı disiplinler ile eğitim arasındaki ilişkiyi görmek. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Eğitimin tarihsel temellerinde etkili olan kişiler, düşünceler, sistemler, devletler ve eserler vardır. Öğrenciler bu ders sayesinde tarihsel tecrübenin bu günün eğitim sorunlarını çözmede nasıl kullanılacağını kavrar.
- Eğitimin toplumla ilişkisini görür ve felsefi alt yapısı hakkında bilgi edinir.
- Eğitim, tarih, kültür, siyaset, ekonomi, din, dil, edebiyat ve hukuk gibi disiplinlerin birikim ve normlarının ne olduğunu ve onları oluşturan disiplinleri ve arasındaki ilişkiyi farkedebilir.
- Modern Türkiye’nin kuruluşunda eğitimin rolünü yorumlar.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | |
PÇ-1 | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel kaynakların ve yardımcı kaynakların tanıtılması ve elde edilmesi. | |
2 | Eğitimin tarihsel temelleri üzerine yerli kaynaklar | |
3 | Eğitim tarihinin yabancı kaynakları | |
4 | Eğitimin felsefi temelleri | |
5 | Eğitimin sosyolojik temelleri | |
6 | Eğitimin kültürel temelleri | |
7 | Ara sınav | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Türk eğitim sisteminde önemli projeler ve uygulamalar. | |
10 | Türk eğitim sisteminin özgün mirası | |
11 | Tarihsel eğitim sorunları ve bu güne etkileri | |
12 | Batılılaşma dönemi eğitim, toplum ve devlet | |
13 | Erken Cumhuriyet döneminde eğitim, kültür, devlet ve felsefe. | |
14 | Erken Cumhuriyet döneminde eğitim, kültür, devlet ve felsefe. | |
15 | Genel Değerlendirme ve Sonuç | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 5 |
Ödev | 2 | 15 |
Sunum/Jüri | 0 | 0 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 16 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 16 | |
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 16 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 48 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|